آموزش و پرورش نمی‌تواند یک تنه بار مشکلات آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشد

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند یک تنه بار مشکلات آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشد گفت: در تربیت فرزندان سالم همه متولیان امر مسئول‌ هستند.

تصویر آموزش و پرورش نمی‌تواند یک تنه بار مشکلات آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احمد موسوی در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، اظهار کرد: شاید امروز با ده‌ها مورد متعدد آسیب اجتماعی در سطح جامعه مواجه باشیم اما امروز مصرف مواد مخدر چه سنتی و چه صنعتی بیشتر شده است و متاسفانه دامنگیر بچه‌های کم سن و سال هم شده است و این مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه در برابر پدیده شوم آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر باید مبارزه کنیم، درباره اهمیت تربیت فرزندان در خانواده تاکید کرد: وقتی افراد ازدواج کرده و صاحب فرزند می‌شوند در واقع تعهد می‌کنند که یک نسل را تربیت کنند. پدر و مادر شدن و مربی و معلم شدن در نظام تربیتی اسلام فضیلتی بزرگ است و زمانی این فضیلت جامه عمل می‌پوشد که نوع تربیت خانواده‌ها تربیت سالم باشد.

به گفته موسوی، هدف از برگزاری جشنواره نوجوان سالم، مراقبت از روح، روان و جسم کودکان و نوجوانان است.

وی معتقد است که امروزه فرزند پروری و فرزند داری و نیز معلم بودن با توجه به تغییرات بافت فرهنگی جوامع سخت شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران، اعتیاد و ترویج خشونت در تولیدات رسانه‌ای به ویژه تولیدات رسانه‌ای غربی را دو مورد از آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد و توضیح داد: کار این یادواره این است که تذکری برای بازگشت ما به چارچوب تعیین شده مبانی نظام تربیتی اسلام و سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد. در این راستا زحمات فراوانی کشیده شده است.

موسوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از نظام‌های حاکمیتی دنیاست که در حال مبارزه با آسیبهای اجتماعی است، عنوان کرد: در تربیت فرزندان سالم همه متولیان امر مسئول‌اند. شاید بتوان گفت این فضیلت و کرامت را خدای متعال ابتدا در خانواده معین کرده و پدر و مادر نقش بسیار مهمی را در این راستا دارند. درواقع نقش اول بر عهده پدر و مادر و نقش دوم بر عهده مدرسه است لذا هماهنگی و هم سویی بین ارکان تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مهم است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند یک تنه بار مشکلات آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشد، خاطر نشان کرد: در تربیت فرزند سالم نقش خانواده، جامعه و رسانه بسیار مهم است و یک تربیت همگانی و نگاه جمعی می‌طلبد. هدف از این نشست‌ها نیز این است که اولا ما واقعا نسبت به این مساله مرتب به یکدیگر تذکر دهیم و مسئولیت هایمان یادآوری شود و از سوی دیگر اصول، اهداف و روش‌های تربیتی خود را بدانیم و آموزش دهیم.

منبع: مهر

485277

مطالب مرتبط