گرانی‌های خانمان برانداز

گرانی‌های افسارگسیخته میزان نارضایتی را بالا می‌برد و مردم چون چیزی برای از دست دادن ندارند ممکن است دست به هر کاری بزنند.
تصویر گرانی‌های خانمان برانداز

به گزارش سایت خبری پرسون، امان الله قرائی مقدم در یادداشتی نوشت: بر کسی پوشیده نیست که چقدر گرانی ها، بیرحمانه امان مردم را بریده است. در واقع لذت زندگی کردن را از آنها گرفته و تامین مایحتاج اولیه شان، بزرگترین دغدغه شان شده است.

در صورتی که تامین معیشت و اداره زندگی مهم‌ترین نیاز هر انسان است. در این میان تامین خوراک و تغذیه از اصلی‌ترین نیازهای هر خانواده‌ای است که به جرات می‌توان گفت با این گرانی‌ها امنیت آن از بین رفته است.

نکته اینجاست که وقتی تغذیه مردم با این گرانی و تورم نادرست است، معلوم است که سلامت جسمی و بهداشت مردم جامعه به خطر می‌افتد به همین دلیل است که نارضایتی اجتماعی روز به روز در حال افزایش است در واقع مردم چیزی برای از دست دادن ندارند.

وقتی نتوانند دیگر نیازهای غذایی شان را تامین کنند و سلامتی‌شان به خطر بیفتد معلوم است که دست از جان می‌شویند.

اما این موضوع اثرات سیاسی بدی را در پی خواهد شد و علاوه بر آن کسانی که توانایی تامین مایحتاج عمومی را ندارند دست به انواع خلافکاری‌ها از جمله دزدی می‌زنند.

از سوی دیگر گرانی‌ها میزان طلاق را هم بالا می‌برد و ازدواج و تشکیل خانواده را به خطر می‌اندازد. نمی‌توان با خورد و خوراک مردم شوخی کرد با تخم مرغ دانه‌ای 4 هزار تومان و گوشت کیلویی 500 هزار تومان و... مردم چگونه باید زندگی کنند؟

حالا به مردم بگوییم میوه نخورند اما نمی‌شود که غذا نخورند. در نتیجه همانطور که گفتم گرانی‌های افسارگسیخته میزان نارضایتی را بالا می‌برد ومردم چون چیزی برای از دست دادن ندارند ممکن است دست به هر کاری بزنند. علاوه بر آن چون از نظر جسمی تغذیه سالمی نداشتند بازده کاری شان پایین می‌آید.

به همین دلیل است که از نظر جامعه شناسان بزرگ امنیت غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. متاسفانه با همه اینها باید بگویم کاری از دست کسی ساخت نیست.

منبع: آفتاب یزد

485196