واکنش محمد مهاجری به حکم سیف؛

این حکم قضایی، درست در مقابل نظر رهبری نیست؟

در سال 1400 حکمی علیه یادشدگان صادرشد که طبق ان آقای عراقچی به 8 و آقای سیف به 10سال زندان محکوم شدند. آنها توسط آقای دکتردانش جعفری درخواستی به رهبرمعظم انقلاب ارائه کردند . معظم له در هامش تقاضای آنان اینگونه نوشته اند:"مبادا حکم جائرانه ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد."
تصویر این حکم قضایی، درست در مقابل نظر رهبری نیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مهاجری در کانال تلگرامی خود نوشت: جناب آقای ستایشی سخنگوی محترم قوه قضائیه

با سلام. امروز در باره حکم صادره در باره مدیران بانک مرکزی مطالبی گفتید که به نظر می رسد ابهام و ایهام جدی دارد.

1- در سال 1400 حکمی علیه یادشدگان صادرشد که طبق ان آقای عراقچی به 8 و آقای سیف به 10سال زندان محکوم شدند. آنها توسط آقای دکتردانش جعفری درخواستی به رهبرمعظم انقلاب ارائه کردند . معظم له در هامش تقاضای آنان اینگونه نوشته اند:"مبادا حکم جائرانه ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد."

2- اجازه بدهید این جمله رهبری را بررسی کنیم. دستور رهبری بعد از صدورحکم دادگاه صادرشده بنابراین منطوق عبارت ایشان مبنی بر اینکه "مبادا حکم جائرانه ای صادر شود" به تلویح اشبه بالتصریح،تایید جائرانه بودن حکم قبلی است.ممکن است بگویید حکم قبلی جائرانه نبوده، در این صورت باید بپذیرید نامه ایشان بلاوجه است که قطعا چنین نمی گویید.

3- دلیل دیگر بر اینکه ایشان حکم پیشین را جائرانه می دانند این است که اگر آن را جائرانه نمی دانستند می توانستند از تعابیر خنثی و الفاظی که بار ارزشی خاصی ندارند(مثلا:بررسی شود) استفاده کنند حال آنکه ترجیح داده اند از واژه "جائرانه" که بار ارزشی شدیدا منفی دارد بهره گیرند.

4- فرض محال که شما تعبیر "جائرانه" را شامل حکم قبلی ندانید، تفاوتی در ادامه قضیه نمی کند. ایشان تاکید دارند مبادا حکم جائرانه صادر شود. حکم قبلی متضمن 8و 10سال زندان است اما حکم فعلی محکومیت به پرداخت بیش از 1000میلیاردتومان است. در متن حکم تاکید دارد پول حاصله از همه معاملات به صندوق دولت واریز شده و پولی به جیب متهمان نرفته و از این جهت افکار عمومی متوجه نمی شود چرا باید چنین جریمه ای منظور گردد.بعلاوه نامبردگان قطعا چنین پولی ندارند و لذا طبق مقررات باید جریمه به15سال زندان تبدیل شود. از جنابعالی می پرسم وقتی حکم قبلی 8یا10سال زندان بوده، و در حکم جدید به 15سال افزایش یافته، جائرانه هست یا نیست؟ اگر بگویید "نه" بقول بچه های کف بازار، ترازو خراب است!

5- با اعتنا به نکات بالا می توان گفت دلیل این تشدید مجازات هر چه باشد نقطه مقابل دستور رهبرانقلاب است.

6- پرونده حاضر توسط ضابط تشکیل نشده و قوه قضاییه راسا وارد عمل شده است. به همین دلیل این پرسش به وجود می آید چرا قوه محترم قضاییه در مورد فروش ارز فردایی(به همین شیوه آقایان عراقچی و سیف) که در دولت آقای احمدی نژاد به وفور صورت می گرفت و همین الان توسط دولت جناب آقای رئیسی هم صورت می گیرد، ورود نکرده و نمی کند؟ حتما نخواهید گفت در بعضی دولتها این کار جرم است و در برخی دولتها مجاز .

7- حالا که اسم آقای احمدی نژاد آمد از فرصت استفاده کنم و از حضورتان خواهش کنم اگر جناب آقای محسنی اژه ای را دیدید سوال بفرمایید در مدتی که سخنگوی قوه قضاییه بودند، کرارا در باره تشکیل پرونده تخلفات آقای احمدی نژاد سخن گفتند. آیا آن پرونده به جایی رسید؟ منجر به صدور حکم شد؟ منع تعقیب خورد؟بلاتکلیف ماند؟ یا چه؟

با تجدید احترام

484683