پوتین: آینده کشور روسیه به جنگ اوکراین وابسته است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در سالگرد روز پیروزی در میدان سرخ مسکو به نیرو‌های نظامی این کشور گفت که «آینده روسیه بر شانه سربازانی استوار است که در اوکراین می‌جنگند.» پوتین گفت در حال حاضر هیچ چیز از جهد این سربازان در میدان جنگ مهم‌تر نیست.
تصویر پوتین: آینده کشور روسیه به جنگ اوکراین وابسته است

به گزارش سایت خبری پرسون، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در سالگرد روز پیروزی در میدان سرخ مسکو به نیروهای نظامی این کشور گفت که «آینده روسیه بر شانه سربازانی استوار است که در اوکراین می‌جنگند.»

پوتین گفت: در حال حاضر هیچ چیز از جهد این سربازان در میدان جنگ مهم‌تر نیست.

«رژه روز پیروزی» که به یاد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی برگزار می‌شود امسال به دلایل امنیتی در مقیاس کوچک‌تری برگزار شد.

رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی امروز خود درصدد توجیه تصمیمش برای اشغال اوکراین برآمد و «نخبگان گلوبالیست غربی» را به تحریک برای ایجاد درگیری متهم کرد.

پوتین در میدان سرخ مسکو در برابر جمعی از مقام‌های کشوری، برخی از سربازانی که در اوکراین جنگیده‌اند و کهنه سربازان این کشور گفت: «تمدن یک بار دیگر به نقطه عطف رسیده است و جنگی واقعی علیه روسیه آغاز شده است.» این در حالی است که روسیه اوکراین را اشغال کرده است.

رهبر روسیه خطاب به نیروهای نظامی این کشور گفت «امنیت کشور بر گردن شماست، آینده این کشور و ملت آن به شما بستگی دارد.»

از زمان حمله روسیه به خاک اوکراین در ماه فوریه ۲۰۲۲، این دومین بار است که رژه پیروزی در میدان سرخ مسکو برگزار می‌شود.

نگرانی‌های امنیتی در پی مجموعه‌ای خرابکاری‌ و انفجارهایی که در هفته‌های گذشته در نقاط مختلف روسیه، باعث شد که مراسم جشن روز پیروزی امسال به شکلی محدود و بدون حضور مردم عادی برگزار شود.

هفته گذشته در یکی از این حوادث، حمله‌ای پهپادی به کرملین گزارش شد و روسیه مدعی شد که اوکراین و آمریکا این حمله را با هدف کشتن ولادیمیر پوتین انجام داده‌اند. هر دو کشور این ادعا را رد کرده‌اند.

امسال نزدیک ۳۰۰۰ هزار سرباز کمتر از سال گذشته در مراسم رژه پیروزی شرکت داشتند و تجهیزات و تسلیحات نظامی کمتری به نمایش گذاشته شد.

مراسم روز پیروزی کوتاه‌تر از سال‌های دیگر بود و مانور هوایی نیز در کار نبود. تنها تانکی که در این رژه به نمایش گذاشته شد یک تانک تی-۳۴ از جنگ جهانی دوم بود. از تانک‌های مدرن معمول در مراسم رژه خبری نبود.

با این حال برای اولین بار در سه سال گذشته، چندین مقام بین‌المللی در این مراسم شرکت کردند. تمامی رهبران کشورهای آسیای میانه از جمله قزاقستان، بلاروس و ارمنستان در میدان سرخ حاضر بودند.

موسسه آمریکایی مطالعات جنگ می‌گوید تصمیم با تاخیر رهبران کشورهای آسیای میانه برای شرکت در این مراسم احتمالا «نشانه ملاحظه آنها برای به نمایش گذاشتن علنی حمایتشان از جنگ است.»

سخنرانی ولادیمیر پوتین حال و هوایی مشابه سال گذشته داشت، او جنگ با «دولت جنایتکار اوکراین» را به شکست دادن آلمان نازی تشبیه کرد و گفت «هدف غرب چیزی به جز سقوط روسیه نیست.»

او افزود روسیه خواهان آینده‌ای صلح‌آمیز است اما «نخبگان غرب» را متهم کرد که «بذر نفرت و روسیه هراسی می‌کارند و به دنبال ویران کردن ارزش‌های خانوادگی هستند.»

بخش عمده سخنرانی آقای پوتین بر غرور او و افتخارش نسبت به اقدامات «قهرمانان روسیه» در اوکراین متمرکز بود. او گفت: «چیزی قدرتمندتر از عشق ما به نیروهای نظامی‌مان وجود ندارد.

آقای پوتین که در دادگاه لاهه به جنایت جنگی در اوکراین متهم شده، در آستانه اجرای سرود ملی روسیه در این مراسم گفت: «به سلامتی روسیه و نیروهای مسلح روسیه.»

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و اورسلا ون‌در‌لین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا بعد از سخنرانی ولادیمیر پوتین، کنفرانس خبری مشترکی در کیف برگزار کردند.

آقای زلنسکی گفت «افزایش حملات به اوکراین در هفته‌های گذشته بخشی از تلاش روسیه برای جبران ناتوانی کرملین در تسخیر باخموت، و با این هدف بوده که چیزی برای عرضه کردن به رهبران نظامی و سیاسی روسیه داشته باشد. باید نشان بدهند بالاخره توانسته‌اند جایی را ویران کنند.»

خانم ون‌در‌لین، در این کنفرانس خبری گفت: «اشغالگران را از زندان بیرون کشیده‌اند تا به نیابت از روسیه که در جنگ ناکام مانده، در میدان بجنگند».

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، نیز در واکنش به سخنرانی رهبر روسیه گفت اتحادیه اروپا نباید مرعوب نمایش قدرت آقای پوتین شود.» او خطاب به پارلمان اتحادیه اروپا گفت: «بیایید در حمایت خود از اوکراین تا هرزمان که لازم است ثابت‌قدم باشیم.»

484653