ارتش اوکراین به 2پل راهبردی امداد رسانی نیروهای روسی حمله کرد

ارتش اوکراین امروز یکشنبه در پی حملات هوایی و موشکی روسیه به برخی اهداف در اوکراین که برخی از آنها پایگاه های نظامی هستند، دو پل ارتباطی مهم و استراتژیک که برای امداد رسانی به نیروهای روسی مورد استفاده قرار می گیرند را مورد حمله قرار داد.
تصویر ارتش اوکراین به 2پل راهبردی امداد رسانی نیروهای روسی حمله کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، ارتش اوکراین امروز یکشنبه در پی حملات هوایی و موشکی روسیه به برخی اهداف در اوکراین که برخی از آنها پایگاه های نظامی هستند، دو پل ارتباطی مهم و استراتژیک که برای امداد رسانی به نیروهای روسی مورد استفاده قرار می گیرند را مورد حمله قرار داد.

رسانه های روسی به نقل از «ولادیمیر سالدو» فرماندار گماشته روسیه در خیرسون اعلام کردند که نیروهای اوکراینی پل ارتباطی خیرسون به شبه جزیره کریمه را با 12 موشک هدف قرار دادند که 9 موشک را سامانه های دفاع هوایی منهدم کردند.

سالدو تصریح کرد که یک غیرنظامی که در حال عبور از پل بود که زخمی شد.

سالدو تأکید کرد که این موشک ها از نوع «استروم شادو» (تولید فرانسه و انگلیس) بودند و این حمله منجر به آسیب دیدن خط لوله انتقال گاز شد که از کنار پل عبور می کند.

همچنین نیروهای اوکراینی یک پل دیگر را شهر «هینشنسک» در خیرسون- که نیروهای روسی بر بخشی از آن سیطره دارند- به ساحل شمال شرقی کریمه مرتبط می کند را مورد حمله قرار دادند.

خبرگزاری نووستی روسیه نیز به نقل از «سرگئی آکسیونوف» فرماندار گماشته شبه جزیره کریمه گزارش داد که پل «چونهار» نیز در این حمله آسیب دید.

مسئولان گماشته مسکو در شبه جزیره کریمه و خیرسون گفتند که پل چونهار برای تعمیرات بسته شده است.

این در حالی است که روسیه بیش از 70 حمله با موشک های مختلف از جمله موشک های کروز و موشک های مافوق صوت و پهپاد به اوکراین انجام داد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی 3 موشک از نوع «کینژال» به اوکراین شلیک کرده است.

نیروهای هوایی اوکراین تأکید کرد که 57 موشک روسی از جمله 12 موشک کالیبر و همه 27 پهپاد روسی را سرنگون کرده است.

در همین حال، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد که از جمله مکان هایی که در معرض حملات روسیه قرار گر فت کارخانه تولید موتورهای هواپیما بوده است.

منبع: جماران

505941

مطالب مرتبط