شکست نقشه اوکراین برای حمله به روسیه در سوریه

دستگاه اطلاعات نظامی اوکراین قصد داشت حملات مخفیانه‌ای را با کمک نیروهای مخفی علیه نیروی های روسی در سوریه انجام دهد که البته این حمله متوقف شد.
تصویر شکست نقشه اوکراین برای حمله به روسیه در سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون،این روزنامه آمریکایی افزود: به نظر می رسد هدف اوکراین ایجاد میدان جنگ جدید هزاران مایل دورتر از جنگ این کشور بوده که هدف تحمیل هزینه ها و تلفاتی به روسیه و گروه شبه نظامی واگنر وابسته به مسکو و فعال در سوریه، را دنبال می کرده و احتمالا قصد آن تحت فشار قرار دادن مسکو برای تغییر آرایش نیروها و منابع این کشور در اوکراین بوده است.

واشنگتن پست نوشت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دستور توقف این برنامه را در ماه دسامبر (آذر-دی) صادر کرد اما اسناد محرمانه ای که بر اساس اطلاعات گردآوری شده تا ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) تهیه شده است، جزییاتی را درباره این برنامه و چگونگی ازسرگیری آن در صورت احیای آن توسط کی یف ارائه داده است.

این رسانه افزود: این اسناد نشان می دهد که چگونه مقامات دستگاه اطلاعات نظامی وزارت دفاع اوکراین می توانند حملاتی را طراحی کنند که بتوانند دست داشتن در آن را انکار کنند تا دولت کی یف به خاطر آن مقصر شناخته نشود.

واشنگتن پست نوشت این سند را که قبلاً درباره آن گزارش نشده بود، از مجموعه ای اطلاعاتی به دست آورده که ظاهراً توسط جک تکسیرا یکی از اعضای گارد ملی هوایی ماساچوست، به اتاق گفتگوی دیسکورد درز کرده است.

وزارت دفاع اوکراین از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

در این سند آمده است که درجریان برنامه ریزی این حمله در ماه دسامبر، افسران اطلاعات ارتش اوکراین به فکر حمله به نیروهای روسی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و شروع عملیاتی در ابعاد «کوچک» یا احتمالا محدود کردن حملات فقط به گروه واگنر بوده اند.

481700