دسر ساده و سریع یخچالی کم هزینه بدون فر

دسر ساده و سریع یخچالی علاوه بر خوشمزه بودن با سرعت زیادی آماده می شود.
تصویر دسر ساده و سریع یخچالی کم هزینه بدون فر

به گزارش سایت خبری پرسون، ممکن است این دسرهای ساده و سریع یخچالی با ژله، نشاسته، بیسکوییت و ... تهیه شوند. دسرهای ساده لیوانی طرفداران زیادی دارد. شما می توانید تمام این مطلب را ببینید و بر اساس سلیقه و مواد اولیه موجود، یک یا چند دسر را انتخاب کنید. این دسرها نیازی به فر ندارند و گاهی با کمی حرارت تهیه می شوند و یا کاملا یخچالی هستند.

انواع دسر ساده و سریع یخچالی

دسر، تکمیل کننده غذاست و باعث افزایش اشتها در بچه ها و مهمانان می شود. اغلب خانم‌ها دوست دارند یک دسر ساده و سریع را برای پذیرایی از مهمانان انتخاب کنند. در ادامه چند ایده برای تهیه دسر ساده و سریع یخچالی کم هزینه آورده ایم.

دسر ملون ژله

یک دسر ساده و سریع یخچالی که در گرمای تابستان حسابی می چسبد!

مواد لازم:

ژله ترجیحا رنگ‌های قرمز ۱ بسته

ملون یا طالبی ۱ عدد

آب جوش به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا ژله را درست کنید پودر ژله را در یک لیوان آب جوش بریزید و خوب بهم بزنید که پودر کاملا حل شود، بعد یک لیوان و کمی کمتر آب سرد بریزید و اجازه دهید تا خنک شود.

اگر ژله گرم باشد و آن را داخل میوه بریزید باعث می‌شود که ژله به ملون نچسبد و هنگام بریدن، ژله جدا می‌شود.

ملون را از وسط نصف کنید و ژله را داخلش بریزید. سپس آن را داخل یخچال بگذارید ترجیحا شب تا صبح که کاملا می‌بندد.

دسر ساده و سریع یخچالی: فندق با روکش شکلاتی

مواد لازم:

مغز فندق: به تعداد دلخواه

شکلات تخته‌ای: ۱ بسته ۲۰۰ گرمی

پودر پسته و نارگیل: برای تزیین

طرز تهیه:

مرحله اول: فندق‌ها را در شکلات ذوب شده فرو ببرید: در اولین مرحله از طرز تهیه فندق شکلاتی، شکلات تخته‌ای شیری یا کاکائویی را به روش بن‌ماری و روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید. وقتی شکلات آماده شد، فندق‌ها را در شکلات ذوب شده فرو ببرید و بیرون بیاورید. کف یک قالب را با روغن چرب کنید و فندق‌ها را داخل آن بچینید.

مرحله دوم: فندق‌های شکلاتی را در یخچال بگذارید: فندق‌های آغشته شده به شکلات را پودر نارگیل و پسته بپاشید. قالب را در یخچال قرار دهید و صبر کنید تا لایه شکلاتی خودش را بگیرد. سپس شکلات‌ها را سرو کنید.

اگر می‌خواهید لایه شکلاتی روی فندق‌ها ضخیم‌تر شود، چند بار دیگر هم فندق‌ها را در شکلات ذوب شده، فرو ببرید و هر بار آن را در یخچال بگذارید.

دسر سوپانگل موزی

مواد لازم برای تهیه دسر سوپانگل موز

شیر: ۱ لیتر

زرده تخم مرغ: ۱ عدد

شکر: ۷ قاشق غذاخوری

آرد گندم: ۳ قاشق غذاخوری

وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

کره گیاهی یا مارگارین: ۱ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری

موز: ۲ عدد متوسط

شکلات یا طعم دلخواه: ۸۰ گرم

طرز تهیه دسر سوپانگل موزی بدون فر

مرحله اول: مواد دسر سوپانگل را با هم ترکیب کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر سوپانگل موزی، در یک قابلمه مناسب، آرد و شکر را طی چند مرحله به شیر اضافه کنید و هر بار هم بزنید تا گلوله‌های آن باز شود. سپس پودر کاکائو و زرده تخم مرغ را اضافه و مواد را با هم ترکیب کنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: مواد دسر را روی حرارت بگذارید: قابلمه را روی حرارت بگذارید و مواد را مدام هم بزنید تا به قوام کافی (مثل دسر فرنی) برسد. سپس موز‌ها را پوست بگیرید و مغز آن‌ها را پوره و له کنید. پوره موز را به همراه وانیل به مواد اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید. بعد از این که مواد، ۲ تا ۳ جوش خورد، حرارت را خاموش کنید. بلافاصله مارگارین و شکلات تلخ را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم حل شوند.

مرحله سوم: مواد دسر یخچالی را در قالب بریزید: در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر سوپانگل موزی و شکلاتی، کف قالب دلخواه خود را چرب کنید. می‌توانید از لیوان‌های یک بار مصرف شفاف هم به عنوان قالب این دسر ساده و سریع بدون فر کمک بگیرید. قالب‌ها را در یخچال قرار دهید تا مواد خودشان را بگیرند و آن را سرو کنید. می‌توانید از تکه‌های بیسکوییت و کیک هم برای بین دسر سوپانگل استفاده کنید.

دسر با شیر و پودر کاکائو

در زیر مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این دسر فوری خوشمزه و ساده را مشاهده می‌کنیم:

شیر ۳ لیوان

شکر ۱ لیوان

پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه ۱۵۰ گرم

تهیه دسر شیر و کاکائو ساده

برای تهیه این دسر ساده فوری ، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: لازم است که پیش از هر کاری، ژلاتین را در مقداری آب سرد بریزید و اجازه دهید برای چند دقیقه در آن غوطه ور بماند.

مرحله دوم: پس از آن به روش بن ماری، ظرف حاوی ژلاتین و آب را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا ژلاتین حل شده و مایع یکدستی حاصل شود.

مرحله سوم: حالا نوبت آن است که شیر را در یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. دقت داشته باشید که نمی‌خواهیم شیر جوشیده و کف کند. تنها گرم کردن آن به حدی که کاکائو به راحتی در شیر حل شود، کفایت می‌کند.

مرحله چهارم: حالا کاکائو را در شیر ریخته و شکر را نیز اضافه کنید. این مواد را با هم روی همان حرارت ملایم هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

مرحله پنجم: سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و ژلاتین ذوب شده را نیز به آن‌ها اضافه کنید.

مرحله ششم: در ظرفی دیگر خامه را بزنید تا نرم و پف کرده شود.

هفتم: خامه را به مواد قبلی اضافه کرده و هم بزنید تا بافتی یکدست حاصل شود.

مرحله هشتم: قالب مورد نظر خود را به کمک کمی روغن چرب کرده و مخلوط آماده شده را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید.

مرحله نهم: پس از سپری شدن چیزی در حدود ۳ ساعت، دسر راحت شیر و کاکائو شما آماده است. می‌توانید این دسر را پس از خارج کردن از قالب، با چیپس شکلات یا کمی خامه، تزئین کنید.

دسر ساده و سریع یخچالی: ژله رنگین کمان

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه ژله رنگین کمان، به شرح زیر هستند:

پودر ژله با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف ۴ بسته

بستنی ساده ۲ پیمانه

طرز تهیه ژله رنگین کمان با بستنی

برای تهیه ژله رنگین کمانی، به عنوان یک دسر سریع و ساده یخچالی، مراحل زیر را به دنبال هم، اجرا کنید:

مرحله اول: برای تهیه کردن هر بسته از پودر‌های ژله با طعم‌های مختلف ابتدا نصف پودر ژله را داخل کاسه‌ای بریزید ونصف پیمانه آب جوش به پودر ژله اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا ژله شفاف شود.

مرحله دوم: سپس نصف پیمانه آب سرد به ژله اضافه کرده و به خوبی باهم مخلوط کنید.

مرحله سوم: سپس ژله‌ها را به همین ترتیب درست کرده و درون قالب بریزید و ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد. به این نکته توجه کنید که ژله در فریزر سفت نشود.

مرحله چهارم: در ادامه نصف باقی مانده پودر ژله را با نصف پیمانه آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا ژله شفاف شود.

مرحله پنجم: سپس ژله را با نصف لیوان بستنی مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید.

مرحله ششم: ژله را از فریزر خارج کرده و ژله حل شده با بستنی را روی آن بریزید و دوباره در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد، به همین صورت تمام ژله‌ها را حاضر کنید و به شکل لایه‌لایه ژله ساده و ژله بستنی را روی هم بریزید تا به شکل رنگین کمانی دربیاید.

مرحله هفتم: بعد از این که لایه آخر را اضافه کردید ژله را داخل یخچال قرار دهید تا دسر فوری خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله هشتم: در مرحله آخر، قالب ژله را چند ثانیه در آب داغ قرار دهید تا ژله از قالب به راحتی جدا شود. سپس ژله رنگین کمان خوشمزه و رنگارنگ را در ظرف زیبایی قرار داده و دسر راحت خود را نوش جان کنید.

منبع: تابناک جوان

482826