تازه‌ترین قیمت آپارتمان در پایتخت ‌

قیمت مسکن در منطقه یک تهران که به‌شکل سنتی گران‌ترین محدوده بازار مسکن پایتخت است، طبق آخرین آمارهای رسمی به‌طور متوسط تقریبا متری ۱۱۲ میلیون تومان بوده. این عدد را مرکز آمار به‌عنوان میانگین قیمت آپارتمان‌های مسکونی که دی‌ماه ۱۴۰۱ به‌شکل رسمی معامله شدند، اعلام کرده و از آن تاریخ به بعد گزارش جدیدی از تحولات ماهانه بازار مسکن پایتخت منتشر نشده است.
تصویر تازه‌ترین قیمت آپارتمان در پایتخت ‌

به گزارش سایت خبری پرسون، حالا اگر آمارهای رسمی را کنار بگذاریم و در همین منطقه یک سراغ جدیدترین آگهی‌های منتشر شده از سوی فروشنده‌ها برویم، با همان عدد ۱۱۲ میلیون تومان، می‌توانیم یک واحد ۸۰ متری معمولی را در محله دزاشیب پیدا کنیم. فروشنده این آپارتمان دوخوابه قیمت پیشنهادی خودش را دقیقا ۹ میلیارد تومان یعنی متری ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده است.

به گزارش فرارو، آسانسور، انباری و پارکینگ جزو مهمترین امکانات این خانه به‌حساب می‌آید که شش سال از زمان ساخت آن می‌گذرد و فروشنده، رقم پیشنهادی خودش را تقریبا معادل میانگین قیمت خانه‌های خریدوفروش شده در دی‌ماه ۱۴۰۱ درنظر گرفته است. البته همانطور که گفتیم عدد ۱۱۲ میلیون تومان در دی‌ماه ۱۴۰۱، متوسط ارقامی بوده که در دفترخانه‌ها به‌ثبت رسیده و اگر سراغی از واحدهای لوکس منطقه یک بگیریم، با ارقام شگفت‌انگیز دیگری سروکار داریم. مثلا در نیاوران یک آپارتمان ۱۳۴ متری را با قیمت ۴۳ میلیارد تومان آگهی کرده‌اند. همانطور که از عکس‌های آگهی معلوم است، با یک خانه لوکس طرف هستیم که فروشنده در آگهی به‌چیزهایی مثل متریال باکیفیت، روف‌گاردن، استخر، سونا، جکوزی، اتاق خواب مستر و ... اشاره کرده و رقم پیشنهادی خودش را برای هر مترمربع چیزی نزدیک ۳۲۱ میلیون تومان درنظر گرفته است. یعنی تقریبا شش برابر متوسط قیمت مسکن در کل تهران.

گران‌ترین منطقه تهران در بازار مسکن منطقه یک است و در طرف مقابل براساس آمارهای رسمی معمولا منطقه ۱۸ را که بخشی از جنوب تهران به‌حساب می‌آید، به‌عنوان ارزان‌ترین محدوده می‌شناسیم. مرکز آمار می‌گوید ظرف دی‌ماه ۱۴۰۱ بابت خریدوفروش هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۸ تهران تقریبا ۲۸ میلیون تومان ردوبدل شده که براساس همین آمارهای رسمی، نسبت به دی‌ماه ۱۴۰۰ یعنی یک سال قبل، نزدیک ۸۵ درصد به قیمت خانه‌های منطقه ۱۸ که ارزان‌ترین منطقه پایتخت است، اضافه شده.

آپارتمان ۶۰ متری در محله یافت‌آباد که یکی از معروف‌ترین محله‌های منطقه ۱۸ است، با قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بین آگهی‌ها به‌چشم می‌خورد. فروشنده انتظار دارد که خریدار برای هر مترمربع ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بپردازد. واحدی که درباره آن صحبت می‌کنیم، با امکانات کانل یعنی آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود و هفت سال از عمر بنا آن می‌گذرد. البته با بودجه کمتر امکان خرید آپارتمان مسکونی در همین حوالی وجود دارد. بین آگهی‌ها یک آپارتمان ۴۵ متری وجود دارد که قیمتش را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نوشتند. خریدار برای هر متر از این خانه باید چیزی نزدیک ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کنار بگذارد که این پول از میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۱۸ در دی‌ماه ۱۴۰۱ کمتر است. در این خانه که جزو ارزان‌ترین گزینه‌های پیشنهادی در منطقه ۱۸ قرار می‌گیرد، به‌جز انباری امکانات دیگری وجود ندارد.

متوسط قیمت مسکن دی‌ماه ۱۴۰۱ در مرکز تهران یعنی مناطق شش، هفت، ۱۱ و ۱۲ به‌ترتیب متری ۶۹، ۵۳، ۴۰ و ۳۲ میلیون تومان بوده است. یعنی آن موقع خرید یک خانه ۱۰۰ متری در مرکز شهر براساس آمارهای رسمی چیزی بین سه میلیارد و ۲۰۰ تا شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه لازم داشته است. اگر منطقه شش را که محله‌ها و خیابان‌هایی مثل یوسف‌آباد، کریم‌خان، جمالزاده و ... را در خود جای داده، ملاک قرار بگیریم با عدد ۶۹ میلیون تومان به‌عنوان میانگین قیمت خانه‌ها سروکار داریم. در خیابان جمالزاده یک واحد ۱۰۰ متری که پنج سال از عمربنای آن می‌گذرد، با قیمت هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. با امکانات کامل آگهی شده و رقم ۷۲ میلیون تومان، قیمت پیشنهادی که فروشنده برای هر متر تعیین کرده است. حوالی میدان انقلاب خانه ۱۰۰ متری دیگری در همین بازه قیمت بین فایل‌های پیشنهادی وجود دارد که البته در امکانات آن چیزی به‌اسم پارکینگ دیده نمی‌شود و نسبت به مورد قبلی، پنج سال زودتر ساخته شده است.

متوسط قیمت مسکن در شرق تهران یعنی جایی که مناطق چهار، هشت، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ قرار دارند، طبق آخرین داده‌های رسمی به متری ۴۷ میلیون تومان رسیده است. تقریبا همین عدد را به‌عنوان متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲، ۲۱، پنج و ۹ که در غرب تهران واقع شدند، در خریدوفروش‌های دی‌ماه شاهد بودیم. مرکز آمار می‌گوید در این چهار منطقه، متوسط قیمت مسکن تقریبا به عدد ۴۹ میلیون تومان رسیده است. در منطقه ۱۴ که پیروزی یکی از معروف‌ترین محله‌های آن محسوب می‌شود، واحد ۱۰۰ متری را چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌فروشند. رقمی که فروشنده برای هر متر زیرنظر دارد، ۴۸ میلیون تومان است که این عدد نسبت به میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۱۴ در دی‌ماه پارسال، حدود هشت میلیون تومان بیشتر است. در این واحد پارکینگ و آسانسور جزو مهمترین امکانات است. در محدوده وردآورد که یکی از غربی‌ترین محله‌های پایتخت است، آپارتمان ۱۰۰ متری دیگری تقریبا در همین بازه قیمت فروخته می‌شود که پنج سال از عمر بنا آن می‌گذرد و قیمت هر مترآن را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

جدیدترین ارقام پیشنهادی برای آپارتمان‌های مسکونی در تهران

محدوده

متراژ

عمر بنا

مهمترین امکانات

قیمت

قیمت هرمتر

نیاوران

۱۳۴ متر

نوساز

استخر، سونا، جکوزی و روف‌گاردن

۴۳ میلیارد تومان

۳۲۱ میلیون تومان

دزاشیب

۸۰ متر

شش سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۹ میلیارد تومان

۱۱۲.۵ میلیون تومان

جمالزاده

۱۰۰ متر

پنج سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۷.۲ میلیارد تومان

۷۲ میلیون تومان

میدان انقلاب

۱۰۰ متر

۱۰ سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۷.۵ میلیارد تومان

۷۵ میلیون تومان

پیروزی

۱۰۰ متر

یک سال

آسانسور و پارکینگ

۴.۸ میلیارد تومان

۴۸ میلیون تومان

وردآورد

۱۰۰ متر

پنچ سال

آسانسور و پارکینگ

پنج میلیارد تومان

۵۰ میلیون تومان

یافت‌آباد

۶۰ متری

هفت سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

۱.۹ میلیارد تومان

۳۱.۶ میلیون تومان

بلوار الغدیر

۴۵ متر

۱۵ سال

انباری

۱.۲ میلیارد

۲۶.۶ میلیون تومان

بیشتر بخوانید:

479065