پیش بینی هواشناسی کرمانشاه دوشنبه 22 اسفند 1401

گزارش هواشناسی کرمانشاه دوشنبه 22 اسفند 1401 حاکی از بارندگی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی کرمانشاه دوشنبه 22 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با ناپایدار شدن شرایط جوی، بارندگی، رعد و برق و وزش باد از فردا دوشنبه این استان را فرامی گیرد.

«سعید قاسمی» اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، امواجی ناپایدار طی امشب و فردا (دوشنبه) و نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد که علاوه بر کاهش دمای روزانه و افزایش نسبی دمای شبانه، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان می شود.

وی افزود: بارش که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در نیمه غربی استان از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ ممکن است در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی و رگبار تگرگ نیز همراه شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده به استثنای افزایش نسبی دمای روزانه، ابرناکی قسمتی تا نیمی از آسمان و در بعضی ساعات وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت.

قاسمی ادامه داد: سامانه بارشی قبلی که اواخر هفته گذشته این استان را فراگرفت خوشبختانه موجب بارش های خوبی در سطح استان شد که میانگین آنها حدود ۴۶ میلیمتر بود.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در این سامانه با ۱۱۳ میلی متر به پاوه و کمترین میزان نیز در شهرستان سومار با ۱۸ میلی متر به ثبت رسید که طی همین مدت ۳۲ میلی متر بارش نیز در شهر کرمانشاه گزارش شد.

قاسمی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سنقر با یک درجه زیر صفر و خسروی با ۲۴ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

وی افزود: طی همین مدت کرمانشاه نیز بین سه و ۲۱ درجه بالای صفر در نوسان بود.

منبع:ایرنا

467172