مسافران نوروزی هیچ مشکلی برای اسکان در مشهد ندارند


فرماندار مشهد اظهار داشت که علاوه بر ظرفیت‌های اقامتی در نظر گرفته شده برای زائران ۵۰ هزار اسکان اضطراری دیگر برای مسافران در نظر گرفته شده تا مشهد هیچ مشکلی برای اسکان زائران نداشته باشد.
تصویر مسافران نوروزی هیچ مشکلی برای اسکان در مشهد ندارند

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن داوری فرماندار مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت اقامت مسافران در مشهد اعلام کرد که از ابتدا به ازای هر شب ۴۲۰ هزار نفر ظرفیت اقامتی در مشهد ایجاد کرده بودیم که از این میزان ۱۲۰ هزار اسکان اضطراری در نظر گرفته شده بود. در حال حاضر نیز ۵۰ هزار اسکان اضطراری به ظرفیت موجود اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات مسافران مربوط به هزینه‌های اقامت است، تاکید کرد: واحدهای اقامتی غیررسمی مبالغ بالاتری از مسافران و زائران درخواست می‌کنند. هر زائری که به مشهد مشرف می‌شود، با بسته‌های متنوع قیمتی می‌تواند نحوه اقامت خود را مشخص و تعیین کند. حتی مدارس، مساجد و سالن‌های ورزشی برای کسانی که تمایل به استفاده از چادرهای مسافرتی دارند، به صورت رایگان مهیا شده است.

فرماندار مشهد گفت: از ابتدا ۸۰۰۰ جای پارک جدید خودرو برای محدوده حرم رضوی پیش‌بینی کرده بودیم که ۵۰۰۰ جای پارک محقق شد. در حال پیگیری هستیم تا ۲۰۰۰ جای پارک جدید در خیابان‌های منتهی به حرم ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر تعداد نانوایی‌های ثابت محدوده حرم رضوی ۲۲ جایگاه توزیع نان در اطراف حرم ایجاد شده است. همچنین جایگاه‌های توزیع اقلام اساسی در این محدوده ایجاد شده و نظارت شدیدی بر اصناف و اقامتگاه‌ها اعمال می‌شود.

این در حالی است که سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، در حاشیه بازدید از استان مازندران از بروز مشکل در اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در شهرهای بزرگ سیاحتی و زیارتی خبر داده بود.

389993