به گزارش سایت خبری پُرسون، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه ۱۷ فروردین در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با محوریت اعلام گزارش و اقدامات سفرهای نوروزی که در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: امسال در ستاد مرکزی خدمات سفر چند راهبرد در نظر گرفته و برای تحقق تکالیف برنامه ریزی شد. همه وزرا شرایط را فراهم کردند تا کمیت خدمات افزایش یابد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیروی متخصص برای ارائه خدمات مطلوب در ایام نوروز به مسافران تلاش کردند.
وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور به همراه برخی از مسئولان از ستاد خدمات سفر در ۲۹ اسفند، افزود: برای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان، هماهنگی قوای مختلف در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر صورت گرفت. ارتقا شأن ستاد باعث شد محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور تماس بگیرد و اعلام کند از همه دست اندرکاران تقدیر شود.
محسنی بندپی با تاکید بر اینکه با ابتکاراتی که در استان ها شاهد بودیم برخی از مشکلاتی که در سال های گذشته برای گردشگران شاهد بودیم از جمله مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن در چادرهای مسافرتی و غرق شدن در دریاها کاهش یافت، افزود: همچنین تبلیغات گردشگری باعث شد مناطقی که ناشناخته بودند برای سفر مورد توجه مردم قرار بگیرد.
خدمات سفر نباید مقطعی باشد
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کشور گفت: کار در ستاد سفر نباید مقطعی باشد، باید بر روی موضوعات، آسیب شناسی علمی و جامع نگر انجام شود مثلا پویش « نه به تصادف» نباید فقط در ایام نوروز مورد توجه قرار گیرد بلکه در طول سال باید اقداماتی در راستای آموزش و تجهیزات برای کاهش سوانح صورت گیرد و با استفاده از به کارگیری روش های دادهکاوی برای سفر هموطنان در طول سال تصمیم گیری شود.
محسنی بندپی اضافه کرد: مدیریت سفر را دنبال میکنیم تا سفرها فقط در ایام نوروز نباشد در این راستا به دنبال برگزاری رویدادهای مختلف در استانها در مواقعی که پیک سفر کم است، هستیم.
تهیه بسته سیاستی در ستاد خدمات سفر برای دولت/ در ایام نوروز مصرف سوخت هشت درصد افزایش یافت
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کشور با بیان اینکه ستاد خدمات سفر باید دائمی باشد و جلسات به جز معاونت گردشگری باید در دیگر ارگان ها برگزار شود، گفت: کمیته محیط زیست از کمیته بهداشت و سلامت در ستاد خدمات سفر منفک شده است. به دنبال این هستیم در ستاد خدمات سفر بسته سیاستی نیز برای دولت تهیه کنیم.
محسنی بندپی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته هموطنان، نوروز با نشاطی را پشت سر گذاشتند و هتل ها در مشهد، یزد، کرمان و تهران با ۲۰ تا ۴۰ درصد تخفیف به متقاضیان عرضه شد.
وی ادامه داد: در ایام نوروز مصرف سوخت هشت درصد و استفاده از حمل و نقل عمومی برای سفر ۲۴ درصد افزایش یافت. همچنین سه و نیم میلیون نفر در اقامتگاه های غیر رسمی مانند مدارس مستقر شدند.
مسافران از وضعیت سرویس های بهداشتی بین راهی ناراضی بودند
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کشور گفت: امسال در راستای افزایش رضایتمندی و آسایش خاطر هموطنان، سامانه نظارتی راه اندازی شد، در ایام نوروز هموطنان ۳۱۰ هزار تماس با سامانه ۰۹۶۲۹ برقرار کردند که به ۹۳ درصد از سوالات آنها به موقع پاسخ داده شد.
محسنی بندپی تصریح کرد: بیشترین تماس هموطنان با سامانه سفر درباره نارضایتی از گرانفروشی برخی از اقلام، وضعیت سرویسهای بهداشتی بین راهی، اطلاع یافتن از مراکز اسکان ارزان قیمت، شرایط آب و هوایی و اطلاع یافتن از اماکن تاریخی و زیارتی بود.
منبع: ایرنا