ساخت مجهزترین مدرسه اوتیسم در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به ساخت مجهزترین مدرسه اوتیسم در کرمان اشاره کرد و گفت: این مدرسه یکی از مجهزترین مدارسی خواهد شد که در زمینه اوتیسم فعالیت خواهد کرد و دو مدرسه ۴۰ کلاسه شهید پورجعفری در شهرک مطهری و مجتمع شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرک شهرداری در شهر کرمان در حال ساخت است.
تصویر ساخت مجهزترین مدرسه اوتیسم در کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا رضایی در نشست با اصحاب رسانه گفت: احیای امور تربیتی از جمله مسائلی است که بشدت در این روزها پی‌گیری می‌شود موضوعی که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید بسیار دارند.

وی عنوان کرد: در بحث اردوها تاکید داریم که هر دانش‌آموز حداقل باید دو روز در سال به اردو برود و اگر مدیری اینکار را انجام ندهد وطیفه خود را بدرستی انجام نداده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان ادامه داد: مشهد و فارس به لحاظ وجود مزار شهید سلیمانی به دنبال معاوضه مدرسه هستند و به زودی بسیاری از سازمان‌های کشور به دنبال زمین برای ساخت اسکان هستند.

رضایی بیان کرد: قبل از سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی چهار هزار دانش‌آموز تحت عنوان اردوی راهیان مکتب سلیمانی به کرمان آمده‌اند و قطعا تا پایان سال تحصیلی بیش از ۳۰ هزار دانش آموز تحت عنوان راهیان مکتب سلیمانی از گلزار شهدای کرمان بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۲۲۰ نفر از دانش‌آموزان استان به راهیان نور شهرهای مناطق جنگی خواهند رفت، ۸۵ هزار نفر در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت کرده‌اند.

رضایی به حوزه قرآن و عترت اشاره کرد و توضیح داد: از میان ۳۰ هزار نفر معتکف در استان کرمان ۱۲ هزار نفر آن دانش‌آموزان استان کرمان بوده‌اند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان به جشن تکلیف دانش‌آموزان اشاره کرد و توضیح داد: در استان کرمان ۵۴ هزار دانش آموز که از این میان ۲۸ هزار دختر و مابقی پسر هستند به سن تکلیف می‌رسد که امسال توانستیم بزرگترین مراسم جشن تکلیف در کشور را برگزار کنیم.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته درخت‌کاری در اسفند ماه، به تعداد شهدای گرانقدر استان کرمان یعنی شش هزار و۵۰۰ درخت بادام کوهی در اردوگاه دانش‌آموزی شهید سلیمانی کاشته شود.

رضایی افزود: در طرح شهید سلیمانی که ۳۲ زمین چمن مصنوعی و ۱۲ سوله ورزشی در دست اجراست که تاکنون ۵۴ زمین چمن مصنوعی در حال ساخت است و ۸ زمین افتتاح شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کرمان در پایان به ساخت مجهزترین مدرسه اوتیسم در کرمان اشاره کرد و گفت: این مدرسه یکی از مجهزترین مدارسی خواهد شد که در زمینه اوتیسم فعالیت خواهد کرد و همچنین دو مجتمع ۴۰ کلاسه شهید پورجعفری در شهرک مطهری و مجتمع شهید سلیمانی در شهرک شهرداری در شهر کرمان حال ساخت است.

منبع: خبر آنلاین

464703