علت اصلی مرگ‌ها در منطقه کاشان چیست؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آمار فوتی‌ها در منطقه کاشان نشان می‌دهد که علت اصلی مرگ‌ها در منطقه کاشان ناشی از بیماری کرونر قلب بوده و ۳۰ درصد کل مرگ‌ها را به خود اختصاص داده است.
تصویر علت اصلی مرگ‌ها در منطقه کاشان چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس آزادی اظهار کرد: ثبت آمار مرگ و میر در منطقه کاشان نشان می‌دهد که سال گذشته تعداد ۹۰۶ مورد فوت ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در کاشان ثبت شده است.

وی افزود: علت اصلی مرگ‌ها ناشی از بیماری کرونر قلب است که به شکل حمله‌های قلبی و سکته مغزی تظاهر می‌کنند که عامل خطر اصلی بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی شامل مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم‌تحرکی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: عامل‌های حمله قلبی به نوبه خود در افراد به شکل فشارخون بالا، قندخون بالا، کلسترول خون بالا، اضافه‌وزن و چاقی و خطرات تخریب کننده سلامت قلب بروز می‌کنند.

آزادی افزود: سلامت قلب برای هر فرد یک حق اساسی بشری و یکی از ارکان دسترسی به عدالت در سلامت جهانی است و بر این اساس روز ۲۹ سپتامبر میلادی برابر با هفتم مهر به نام روز جهانی قلب نام‌گذاری شده است تا آگاهی عمومی نسبت به بیماری‌های قلبی و اهمیت شیوه زندگی را افزایش یابد.

وی تصریح کرد: کنترل فشار خون، خواب کافی، رژیم غذایی سالم، ورزش، کنترل وزن و سبک زندگی سالم و بدون استرس می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی سالم، تأکید کرد: فعالیت‌های فیزیکی هوازی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دویدن اثرات بزرگی روی سلامت قلب دارد. حتی فعالیت‌های فیزیکی ساده مانند استفاده از پله و راه رفتن سریع به مدت ۲۰ دقیقه در روز برای بهبود سلامت قلب مفید است.

منبع: ایسنا

464479