پیش بینی هواشناسی خوزستان دوشنبه 24 بهمن 1401

گزارش هواشناسی خوزستان دوشنبه 24 بهمن 1401 حاکی از تداوم فعالیت سامانه بارشی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی خوزستان دوشنبه 24 بهمن 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد سامانه بارشی از امروز یکشنبه تا اواخر روز چهارشنبه بر روی استان حاکم است.

محمد سبزه زاری بیان کرد: این سامانه بارشی سبب رگبار و رعد وبرق به ویژه در نیمه شمالی و شرقی، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در بیشتر نقاط خوزستان و بارش برف در ارتفاعات، و احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط استان خواهد شد؛ بیشترین حجم بارش ها در نیمه شمالی و شرقی خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شمال غرب خلیج فارس تا اواخر هفته به ویژه طی امروز مواج پیش بینی می شود. همچنین طی امروز یکشنبه وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان متوسط تا شدید قابل انتظار است.

سبزه زاری گفت: بیشترین میزان بارش باران ۲۴ ساعت گذشته در دزپارت ۱۶.۹، ایذه ۱۲.۴، مسجدسلیمان ۱۰.۸، لالی ۹.۳، حسینیه ۷.۵، شوش ۵.۶، رامهرمز ۵.۴، شوشتر ۴.۷، دزفول و گتوند ۴.۶، اهواز چهار و امیدیه سه میلیمتر گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بهبهان با ۲۲ و دزپارت با ۳.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداقل دمای اهواز در این مدت ۱۰.۸ و حداکثر ۲۰.۸ درجه سانتیگراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد و برق از روز یکشنبه تا چهارشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

منبع:ایرنا

462421