پیش بینی هواشناسی بوشهر دوشنبه 24 بهمن 1401

گزارش هواشناسی بوشهر دوشنبه 24 بهمن 1401 حاکی از تداوم سامانه بارشی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی بوشهر دوشنبه 24 بهمن 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی با تمرکز بر مناطق شمالی و مرکزی این استان تا روز دوشنبه ( فردا) تداوم دارد.

پیام مساعدی روز یکشنبه اظهار کرد: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان بوشهر تا فردا دوشنبه برای این استان بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی خلیج فارس نیز در بازه زمانی یاد شده مواج و متلاطم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه با شرایط نامساعد دریا، دریانوردان باید تا روز دوشنبه از ترددهای غیرضرور در خلیج فارس اجتناب کنند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در مناطق شمالی و مرکزی استان طی ساعت‌هایی همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌‎شود.

مساعدی اظهار کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد در استان بوشهر به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا۳۴ گاهی ۴۲ و در سواحل شمالی و مرکزی استان و شمال خلیج فارس طی ساعت‌هایی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمترپیش بینی می‎شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۲۷ ، مد ساعت ۱۲:۱۶ ، جزردوم ساعت ۱۹:۰۷ پیش بینی شده است.

منبع:ایرنا

462420