پیش بینی هواشناسی لرستان سه شنبه 25 بهمن 1401

گزارش هواشناسی لرستان سه شنبه 25 بهمن1401 حاکی از تقویت فعالیت سامانه بارشی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی لرستان سه شنبه 25 بهمن 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل هواشناسی لرستان از تقویت فعالیت سامانه بارشی و اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی در این استان خبر داد.

بهروز مرادپور با اشاره به تقویت فعالیت سامانه بارشی در لرستان و اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی در این رابطه، اظهار داشت: در این راستا بارش برف و باران، وقوع کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، وزش باد شدید در استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه بارسی در شرق و جنوب شرق لرستان شامل الیگودرز، شول آباد، سپیددشت، عنوان کرد: زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی نیز روز چهارشنبه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان از جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی، افت فشار گاز و… در قالب این سامانه بارشی خبر داد و بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها، پرهیز از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف منابع انرژی، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تاکید کرد.

منبع:مهر

462667