غذا‌هایی ضد سرطان را بشناسید

غذاهایی هستند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند و ما از کنار آن به راحتی عبور می کنیم. سلامتی بسیار مهم و غذاهایی که برای حفظ سلامتی مهم هستند، بسیارند. در مجله خبری پرسون به این دسته از خوراکی ها و غذا ها پرداخته ایم که با هم از نظر می گذرانیم:
تصویر غذا‌هایی ضد سرطان را بشناسید

به گزارش سایت خبری پرسون،هیچ غذایی از انسان در برابر سرطان به طور کامل محافظت نمی‌کند. اصطلاح غذا‌های ضد سرطان به غذا‌هایی گفته می‌شود که اگر فرد آن‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کند ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. این مقاله به بررسی بهترین غذا‌های ضد سرطان می‌پردازد و علمی را توضیح می‌دهد که این ادعا‌ها را تایید می‌کند. غذا‌هایی که حاوی ترکیبات طبیعی هستند که دارای خواص ضد سرطانی قوی هستند عبارتند از:

سیب:

پلی فنول‌ها ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است از التهاب، بیماری‌های قلبی عروقی و عفونت‌ها جلوگیری کنند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که پلی فنول‌ها دارای خواص ضد سرطانی و مبارزه با تومور هستند. فلورتین سیب به طور قابل توجهی از رشد سلول‌های سرطان سینه جلوگیری می‌کند در حالی که روی سلول‌های طبیعی تأثیر نمی‌گذارد.

توت‌ها:

توت‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر‌های غذایی هستند. دانشمندان به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و فواید بالقوه سلامتی به توت‌ها علاقه زیادی نشان داده‌اند. یک مطالعه نشان می‌دهد که آنتوسیانین که ترکیبی در توت سیاه است نشانگر‌های زیستی سرطان روده را کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری نشان می‌دهد که اثرات ضد التهابی زغال اخته می‌تواند از رشد تومور‌های سرطان سینه جلوگیری کند.

سبزیجات:

سبزیجات مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم پیچ حاوی مواد مغذی مفیدی از جمله ویتامین C، ویتامین K و منگنز هستند. همچنین حاوی سولفورافان هستند که یک ترکیب گیاهی با خواص ضد سرطانی است. یک مطالعه نشان می‌دهد که سولفورافان به طور قابل توجهی رشد سلول‌های سرطانی را مهار و مرگ سلولی را در سلول‌های سرطانی روده بزرگ تحریک می‌کند. مطالعه دیگری نشان می‌دهد که سولفورافان در ترکیب با جنیستئین و ترکیبی در سویا می‌تواند به طور قابل توجهی از رشد و اندازه تومور سرطان سینه جلوگیری کند. سولفورافان همچنین هیستون داستیلاز آنزیمی که با ایجاد سرطان ارتباط دارد مهار می‌کند.

هویج:

هویج حاوی چندین ماده مغذی ضروری از جمله ویتامین K، ویتامین A و آنتی اکسیدان است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بتاکاروتن نقش حیاتی در حمایت از سیستم ایمنی دارد و ممکن است از انواع خاصی از سرطان جلوگیری کند. بررسی هشت مطالعه نشان می‌دهد که بتاکاروتن با کاهش خطر سرطان سینه و پروستات ارتباط دارد. تجزیه و تحلیل دیگری نشان می‌دهد که مصرف بیشتر هویج منجر به 26 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان معده می‌شود.

ماهی چرب:

ماهی‌های چرب از جمله سالمون سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B، پتاسیم و اسید‌های چرب امگا 3 می‌باشد. یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی آن‌ها سرشار از ماهی‌های آب شیرین بود 53 درصد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نسبت به افرادی که ماهی‌های آب شیرین کم مصرف می‌کردند کاهش دادند. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف روغن ماهی در مراحل بعدی زندگی با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان پروستات ارتباط دارد.

گردو:

گردو حاوی ماده‌ای به نام بدون کولاژین است که بدن آن را به اورولیتین تبدیل می‌کند. اورولیتین‌ها ترکیباتی هستند که به گیرنده‌های استروژن متصل می‌شوند و ممکن است در پیشگیری از سرطان سینه نقش داشته باشند.

حبوبات:

حبوبات مانند لوبیا، نخود و عدس سرشار از فیبر هستند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان در فرد کمک کند. افرادی که رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر لوبیا مصرف می‌کنند 20 درصد کمتر از افرادی که فیبر دریافتی روزانه خود را تامین نمی‌کنند به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

مکمل‌ها و دارو‌ها:

اگرچه غذا‌های ذکر شده در بالا محصولات روزمره و به راحتی در دسترس هستند اما برخی از افراد ممکن است مایل نباشند تغییرات قابل توجهی در رژیم غذایی یا سبک زندگی ایجاد کنند. در این مورد مکمل‌ها و دارو‌های زیادی در دسترس هستند که حاوی ترکیبات ضد سرطانی می‌باشند. ویتامین‌های A،C و E به دلیل خواص ضد سرطانی خود قابل توجه هستند و به عنوان مکمل در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی عمده موجود هستند. دارو‌های بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان را در برخی افراد کاهش دهند. همیشه قبل از شروع یک رژیم دارویی یا مکمل جدید با یک پزشک صحبت کنید.

نتیجه‌گیری:

تحقیقات در مورد پیشگیری از سرطان از طریق رژیم غذایی هنوز در مراحل اولیه است و نیاز به آزمایشات بیشتری دارد. دانشمندان بیشتر مطالعات ذکر شده را روی سلول‌ها یا موش‌ها انجام دادند. با این حال مهم است به یاد داشته باشید که خوردن یک رژیم غذایی متعادل سرشار از میوه‌های تازه، سبزیجات و چربی‌های خوب به سلامت کلی کمک می‌کند.

461099