پیش بینی هواشناسی قزوین با هشدار زرد/ آماده کولاک برفی باشید!

گزارش هواشناسی از آب و هوای قزوین نشان دهنده این است که هشدار زرد صادر شده است.
تصویر پیش بینی هواشناسی قزوین با هشدار زرد/ آماده کولاک برفی باشید!

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: از اواخر وقت فردا پنج‌شنبه ۱۳ بهمن تا بامداد جمعه ۱۴ بهمن شاهد بارش برف به همراه کولاک و وقوع پدیده مه در مناطق مختلف استان قزوین خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در قزوین از صدور هشدار زرد شماره 49 مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان و ورود موج بارشی جدید به استان خبر داد و اظهار داشت: با گذر سامانه بارشی از استان از اواخر وقت فردا پنج‌شنبه 13 بهمن تا بامداد جمعه 14 بهمن شاهد بارش برف به همراه کولاک و وقوع پدیده مه در مناطق مختلف استان قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان قزوین حجم بارش و کولاک بیشتر خواهد بود، اضافه کرد: به لحاظ دمایی هم از امشب دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت و استقرار هوای بسیارسرد و یخبندان شبانه تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت و میزان یخبندان در صبح شنبه 15 بهمن‌ماه به اوج خود خواهد رسید.

شیخ‌الملوکی با یادآوری اینکه این بارش‌ها با وزش باد همراه خواهد شد، ادامه داد: با توجه به بارش برف و کولاک و وقوع پدیده مه شاهد کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در هنگام عبور از گذرگاه‌های کوهستانی خواهیم بود و به همین خاطر رانندگان باید در سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری احتیاط لازم را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: هشدار ما به هم‌استانی‌ها این است که از سفرهای غیرضروری به شدت اجتناب کنند و ضمن رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به احتمال ریزش بهمن گفت: به همین خاطر کوهنوردان و سایر گردشگران باید از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و همچنین کارفرمایان هم باید انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و نواحی مرتفع را ممنوع کنند.

شیخ‌الملوکی به شرایط یخبندان اشاره کرد و افزود: در این شرایط خطر سرمازدگی به شدت واحدهای دام، طیور و محصولات گلخانه‌ای را تهدید می‌کند و انتظار ما این است که اقدامات و تمهیدات لازم در بخش کشاورزی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین با توبجه به یخ‌زدگی سطح جاده‌ها در روزهای آینده شهرداری‌ها و اداره‌کل راهداری باید نسبت اقدامات لازم را برای جلوگیری از تصادفات زنجیره‌ای و خطرناک انجام دهند و در ضمن اداره‌کل راهداری باید آماده بازگشایی راه‌های روستایی باشد که در اثر برف مسدود می‌شوند.

منبع:تسنیم

460771