توپ بازی سیاسی نتانیاهو با عربستان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی توپ عادی‌سازی روابط را به زمین عربستان انداخت.
تصویر توپ بازی سیاسی نتانیاهو با عربستان

به گزارش سایت خبری پرسون، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جدید عنوان کرد که عادی سازی روابط تل آویو و ریاض به تصمیم سران سعودی مرتبط است و این اقدام روند سازش در اراضی اشغالی را تقویت خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با سی ان ان بدون اشاره به اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی با جنگ و خونریزی در سال ۱۹۴۸، مدعی شد: یهودیان ۳۵۰۰ سال است که اینجا (اراضی اشغالی فلسطین) هستند، در واقع یهودیان اینجا زندگی می کنند و به زندگی خود ادامه خواهند داد!

وی در ادامه گفت: البته فلسطینیان هم در اینجا زندگی خواهند کرد، ما باید در نهایت با هم زندگی کنیم!

نتانیاهو در ادامه با گرفتن ژست حمایت از حقوق بشر در برابر خبرنگار سی ان ان، مدعی شد که رژیم صهیونیستی به دنبال پاکسازی نژادی نیست!

البته وی در این باره توضیح نداد که جنایات متعدد، قتل عام های متعدد، آوارگی و اخراج میلیون ها فلسطینی از سرزمین شان که از هفت دهه پیش آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، را می توان با چه واژه یا اصطلاحی توضیح داد؟!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرد: راه حل برطرف نمودن این اختلافات، انجام مذاکرات سازش با فلسطینی‌هایی است که همیشه از مشارکت در آن خودداری کرده‌اند. اکنون، فکر می‌کنم می‌توانیم به این موضوع پایبند باشیم.

وی در ادامه ضمن تعریف و تمجید از خود، افزود: من مستقیماً به کشورهای عربی رفتم و مفهوم جدیدی را درباره صلح ایجاد کردم. من چهار توافقنامه صلح تاریخی امضا کردم. توافقات آبراهام که دو برابر تعداد قراردادهای صلحی است که همه پیشینیان من در مجموع در ۷۰ سال منعقد کرده اند!

نتانیاهو در مورد امکان دستیابی به عادی سازی روابط با عربستان گفت: رسیدن به توافق عادی سازی با ریاض، به رهبری عربستان سعودی بستگی دارد تا در نتیجه آن مناقشه اعراب و اسرائیل را به پایان برسانیم، پس از آن می توان به رسیدن به سازش با فلسطینی ها به طور جدی اندیشید، من فکر می کنم این امکان پذیر است.

منبع:مهر

460768