آینده ساپینتو چه خواهد شد؟

ساپینتو گویا قصد دارد پرسرعت در مسیر اخراج شدن تخته گاز برود.
تصویر آینده ساپینتو چه خواهد شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اینطور به نظر می رسد ساپینتو هر کاری لازم است انجام می‌دهد تا نخستین اخراجی نیم فصل دوم لقب بگیرد. شرایط کنونی استقلال هم در صورتی که به همین منوال ادامه پیدا کند این اتفاق اصلا بعید نیست، به خصوص این‌که در دو روز اخیر اخبار جدیدی در رابطه با آینده کاری او در جمع استقلالی‌ها به گوش می‌رسد.

نخستین بار که به طور جدی بحث کنار گذاشتن ریکاردو ساپینتو از سرمربیگری استقلال مطرح شد به آخرین دیدار استقلال در نیم‌فصل نخست برمی‌گردد، جایی که آبی‌ها با دو گل مغلوب شدند و به تلخ‌ترین شکل ممکن نیم فصل را تمام کردند. همان زمان زمزمه‌ها آغاز شد. استقلال اما دومین شکست پیاپی خود را هم متحمل شد و اینبار در نقش‌جهان اصفهان مقابل سپاهان تن به شکست داد. بلافاصله بعد از این شکست بار دیگر اخبار احتمالی اخراج ساپینتو به گوش رسید. البته یک بار هم در نیم فصل نخست بحث رفتن او مطرح شد ولی چندان جدی نبود. اینبار اما اوضاع فرق می‌کند. پروژه اخراج او جدی‌تر از هر زمانی دنبال می‌شود.

مرد ناآرام و پرجوش و خروش آبی‌ها از همان ابتدای لیگ مدام چشمه‌های مختلفی از دردسرسازی خود را نشان می‌داد. اما الان که بیشتر تحت فشار قرار دارد ممکن است حرکات بیشتری هم از او سر بزند حتی اگر فتح‌ا...زاده مدیرعامل آبی‌ها تمام قد از او حمایت کند و بگوید این مربی قرار نیست جایی برود. فتح‌ا...زاده در سه هفته اخیر مجبور شده حداقل دو بار در رابطه با اخراج ساپینتو مصاحبه و همه چیز را از بیخ و بن تکذیب کند. ساپینتو اما تا امروز فقط به یک دلیل اخراج نشده: «گزینه جانشین» ندارد. وقتی بعد از شکست مقابل سپاهان گزینه جانشینی عجیبی به نام ساکت الهامی مطرح می‌شود باید هم دو دوستی ساپینتو را چسبید. از سویی اخراج او ممکن است هزینه‌ای ۶۵۰ هزار دلاری برای استقلال دربرداشته باشد. آبی‌ها کم پرونده حقوقی بابت این خارجی و آن خارجی در فیفا ندارند و حالا یک پرونده دیگر اوضاع را بدتر، بحرانی‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد. ساپینتو می‌تواند به اندازه استراماچونی دردسرسازی کند و خسارت میلیون دلاری روی دست سران باشگاه آبی بگذارد.

اما هرچقدر فتح‌ا...زاده فعلا تکذیب کند اما دلیلی نمی‌شود که استقلال در هفته‌های آینده دچار تغییرات اساسی نشود و دوباره اخبار حاشیه‌ای دور نیمکت این تیم نگردد. بر اساس آخرین اخبار ساپینتو در صورت ادامه سیر و روند فعلی دوباره در معرض اخراج قرار می‌گیرد و به کارش پایان داده می‌شود. جسته و گریخته شنیده می‌شود برای او سه هفته مهلت تعیین شده است. در صورتی که در سه هفته آتی لیگ‌برتر، استقلال نتواند مقابل ملوان بندرانزلی، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان امتیازات کامل را به دست آورد آنگاه اخراج مرد پرتغالی قطعی است، حتی اگر باز هم پای ساکت الهامی را به عنوان گزینه جانشین وسط بکشند. در واقع ساپینتو است و یک مهلت ۲۷۰ دقیقه‌ای. مهلتی که ممکن است آخرین روزهای سرمربیگری او در استقلال و فوتبال ایران باشد. استقلال دومین شکست متوالی خود را در حالی مقابل سپاهان متحمل شد که با احتساب شکست مقابل همین تیم در نیم فصل نخست و البته باخت مقابل تراکتور، آبی‌ها تا اینجا ۳ باخت داشته‌اند که حسابی آنها را از کورس قهرمانی عقب انداخته است.

همانطور که روزهای پیشین گفته شد باشگاه استقلال برای ساپینتو گزینه جانشین ندارد. اما بد نیست نگاهی به فهرست کاندیداهای احتمالی بیندازیم:

فرهاد مجیدی: تا همین هفته پیش خبر از جدایی او از اتحاد کلبای امارات بود اما اکنون اوضاع متفاوت است و به هیچ عنوان از این تیم جدا نمی‌شود.

ساکت الهامی: مگر می‌شود دعوت آبی‌ها را رد کند؟ اما مشکل این است که شاید باشگاه هوادار اجازه ندهد و بدتر از آن هواداران چنین گزینه‌ای را نمی‎ خواهند.

علیرضا منصوریان: یکی از اعضای هیات‌مدیره استقلال قبلا به شوخی گفته بود ساپینتو را کنار بگذاریم تا مثلا منصوریان دوباره سرمربی تیم شود؟ به هرحال منصوریان یکی از آلترناتیوهای ثابت آبی‌هاست، حتی اگر حضورش به استهزا گرفته شود.

رضا عنایتی: می‌گویند ریسک قبول سرمربیگری نفت مسجدسلیمان را نمی‌پذیرد تا نه تنها یک سقوط به دسته یک را از کارنامه مربیگری‌اش پاک کند بلکه شانس خود را برای حضور روی نیمکت استقلال بیشتر کند. اما او هم گزینه جذابی به نظر نمی‌‌رسد.

منبع:جام جم

458868