غیرعادی‌ترین پرونده‌های فوتبالی جهان

در این گزارش عجیب ترین پرونده ها از بازیکنان مشهور جهان را می خوانید.
تصویر غیرعادی‌ترین پرونده‌های فوتبالی جهان

به گزارش سایت خبری پرسون، «دنی آلوز» مدافع مشهور به اتهام آزار در شهر بارسلونا بازداشت شد؛ به این بهانه از پرونده‌های فوتبالیست‌های معروف گفتیم که طیفی از قاچاق تا آزار، جعل و درگیری را شامل می‌شود

هرازچندگاهی دستگیری یا دادگاهی شدن یکی از بازیکنان سرشناس جهان فوتبال به اتهام آزار جنسی یا حمل مواد، توجه رسانه‌های جهان را جلب می‌کند. به‌تازگی، «دنی آلوز» مدافع راست پیشین بارسلونا و عضو کنونی «پوماس مکزیک» به آزار یک زن در یک کلوپ شبانه در شهر بارسلونا متهم شد و با اعلام پلیس بارسلونا صبح جمعه(دیروز) بازداشت شد. در ادامه از جنجالی‌ترین ماجراهای متهم‌شدن فوتبالیست‌های سرشناس خواهیم گفت.

خانه وحشت «بنجامین مندی»

ستاره فرانسوی و مدافع چپ باشگاه منچسترسیتی که بنا به اتهامات تجاوز حدود دو سال است که فوتبال بازی نکرده، هفته گذشته برای چندمین بار در دادگاه حاضر شد. بازیکن ۲۸ ساله منچسترسیتی متهم به تجاوز و تعرض به 10 زن بین اکتبر ۲۰۱۸ تا آگوست 2021 است که گفته می‌شود برخی از آن‌ها در خانه چند میلیون پوندی او رخ داده است. یکی از شاکی‌های او در دادگاه گفت: «این پرونده فصل دیگری از یک داستان بسیار قدیمی است: مردانی که به زنان تجاوز و تعرض می‌کنند زیرا فکر می‌کنند قدرتمند هستند و به این دلیل می‌توانند هر کاری که دوست دارند انجام دهند.» در دادگاه اخیر «مندی» او از 6 اتهام تجاوز جنسی و یک اتهام آزار جنسی تبرئه شد. اگرچه هیئت منصفه دادگاه نتوانست در یک اتهام تجاوز و یک اتهام آزار جنسی رای قاطعی بدهد و این بازیکن منچسترسیتی یک بار دیگر باید در دادگاه حاضر شود تا مجدد محاکمه شود.

شاعر فوتبال و جعل سند

رونالدینیو را یکی از بهترین بازیکنان نسل خود و حتی تاریخ فوتبال می‌دانند که در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، دو بار متوالی از سوی فیفا به‌عنوان بازیکن سال فوتبال جهان برگزیده شد. سال 2020، رونالدینیو به همراه برادرش به جرم جعل سند و استفاده از گذرنامه‌ تقلبی پاراگوئه‌ای، در فرودگاه بازداشت شدند و حتی مدتی به زندان رفت.

ماجرای رونالدو در هتل لاس وگاس

مهاجم پرتغالی که امسال در انتقالی پرسروصدا به النصر پیوست، به تعرض به «کاترین مایورگا» در سیزدهم ژوئیه ۲۰۰۹ در اتاق یکی از هتل‌های لاس وگاس متهم شد. «اشپیگل» در سال ۲۰۱۷ نوشت که رونالدو با مایورگا توافق کرده است که شکایتی انجام نپذیرد‌‌ و برای حق السکوت چهار میلیون یورو پرداخت کرده است اما «مایورگا» آن را کافی ندانست و دست از شکایت خود برنداشت. در نهایت دادگاه در سال ۲۰۱۹ مدارک را ناکافی دید و رونالدو محکوم نشد.

دستگیری استوکس با کوکائین!

مهاجم 34 ساله و سابق تراکتور و پرسپولیس که چند وقتی است دنیای فوتبال را کنار گذاشته است، چند ماه پیش پس از تعقیب و گریز با پلیس، دستگیر شده و نزدیک به چهار هزار پوند کوکائین در خودروی او کشف شده است.

نیمار و اتهامات متعدد

اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی، نایکی قراردادش را با مهاجم برزیلی فسخ کرد. ماجرا به این برمی‌گردد که یک کارمند نایکی در سال ۲۰۱۶ در حالی که در یک تبلیغات مشارکتی با نیمار کار می‌کرد، به همکاران و دوستان خود درباره تلاش نیمار برای وادار کردن وی به یک رابطه صمیمی اطلاع داد. معاون اجرایی نایکی در همین باره گفته: «نایکی به رابطه با این ورزشکار پایان داد زیرا وی در تحقیق درباره ادعاهای رفتارهای ناشایست با یک کارمند حاضر به همکاری نبود.» همچنین در سال ۲۰۱۹، نیمار توسط یک مدل که به دعوت این بازیکن وارد پاریس شد، به تجاوز متهم شد. به تازگی هم برنامه برزیلی «فوتوفوکالیزاندو» گزارش داده است که اتهام جدید به نیمار، حمایت کردن از شبکه غیراخلاقی قاچاق زنان از برزیل به فرانسه است. تا امروز، هیچ حکم دادگاهی درباره تایید یا تبرئه نیمار از این پرونده‌ها منتشر نشده است.

ارتباط پنهانی مارکز با قاچاقچی‌ها

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، کاپیتان سابق تیم‌ملی مکزیک و بازیکن پیشین بارسلونا با «رائول فلورس ارناندس»، یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچی‌های مواد مخدر ارتباط دارد. به همین دلیل ۹ شرکت مارکز توسط این سازمان در سال ۲۰۱۷ در فهرست سیاه قرار گرفتند. مارکز نمی‌تواند وارد آمریکا شود چون احتمال دستگیری‌اش وجود دارد.

دور از انتظار از کاپیتان سابق ولز

رایان گیگز، بازیکنی اهل ولز بود که توانست همیشه تصویر خوبی از خود ارائه دهد. به همین دلیل بود که وقتی خبر رسید وی به رغم داشتن همسر و فرزند با زنی دیگر به نام «ایموجن توماس»(ملکه زیبایی ولز) و حتی همسر برادرش به مدت 8 سال رابطه نامشروع داشته، همه طرفداران این بازیکن شوکه شدند. این رسوایی باعث شد که حتی پدر گیگز هم اعلام کند که وی به دلیل اشتباه پسرش احساس شرمندگی می‌کند.

خلافکارترین فوتبالیست تاریخ

«مارلون کینگ» بازیکن تیم‌های فوتبال واتفورد، هال سیتی، شفیلد یونایتد و بسیاری از تیم‌های لیگ جزیره انگلیس بار‌ها به دلیل جرایم مختلف محکوم شده است. از جمله جرایم او درگیری، رانندگی در شرایط غیر عادی و رانندگی با ماشین دزدی بوده است. در سال ۲۰۰۲ این بازیکن به دلیل رانندگی با ماشین سرقت شده به ۱۸ ماه حبس محکوم شد. در سال ۲۰۰۸ به جرم شکستن بینی یک نفر در لندن به ۱۸ ماه حبس محکوم شد. در سال ۲۰۱۴ هم به دلیل رانندگی در شرایط غیر عادی و مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی بار دیگر به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

منبع:خراسان

458439