رونمایی از کتاب «جنگ شانزده ساله»

کتاب «جنگ شانزده ساله» خاطراتی از جنگ تحمیلی و زندگینامه شهید سردار احمد سیاف‌زاده رونمایی می‌شود.
تصویر رونمایی از کتاب «جنگ شانزده ساله»

به گزارش سایت خبری پرسون، کتاب «جنگ شانزده ساله» یکی از جدیدترین کتاب‌های انتشارات شهید حسن باقری است که شامل خاطراتی از جنگ تحمیلی و زندگینامه شهید سردار احمد سیاف‌زاده را در بر می‌گیرد. این شهید به عنوان مسئول عملیات در قرارگاه کربلا حضور داشت و بعد از جنگ از عوارض شیمیایی آن دوران رنج می‌برد. شهید سیاف‌زاده در سال 1390 به دلیل همین عارضه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شهید سیاف‌زاده با شهید حسن باقری از نزدیک کار می‌کرد. سعید علامیان برای ثبت خاطرات این فرمانده ارشد دست به کار شد و در نهایت در سال 1394 این نویسنده تصمیم گرفت خاطرات و زندگی شهید سیاف‌زاده را نیز به رشته تحریر درآورد.

منبع اصلی کتاب «جنگ شانزده ساله» صوت‌های روایتگری در کلاس تربیت راویان جنگ و دست نوشته‌ها و اسناد مکتوب شهید سیاف‌زاده است. ضمن اینکه علامیان در نگارش این کتاب از کمک‌های همسر و فرزندان سیاف‌زاده نیز بهره برده است. علاوه بر این در نگارش کتاب یاد شده، 39 روایتگر نیز به علامیان کمک کرده‌اند.

شهید سیاف‌زاده پیش از آغاز جنگ در خوزستان درگیر مقابله با خلق عرب بود. در دوران جنگ هم بی‌وقفه در جبهه حضور داشت و پس از آن به مدت 8 سال تا پیش از شهادتش خاطرات موثق خود را برای راویان راهیان از جنگ بازگو کرد. علامیان درباره نامگذاری کتاب گفت: این شهید فرمانده‌ای است که 16 سال در جنگ حضور داشته است. من معتقد هستم کار فرماندهان ما زمانی در رابطه با جنگ پایان می‌یابد که خاطرات خود را از دوران 8 سال دفاع مقدس بیان کرده باشند و شهید سیاف‌زاده تا آخرین لحظه از زندگی‌اش این کار را انجام داد. برای همین عنوان کتاب «جنگ شانزده ساله» انتخاب شد.

به مناسبت فرارسیدن یازدهمین سالگرد عروج سردار حاج احمد سیاف‌زاده مراسم بزرگداشت و آئین رونمایی از کتاب «جنگ شانزده ساله» برگزار می‌شود. در این برنامه که روز چهارشنبه مورخ 5 بهمن 1401 از ساعت 18 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود، دریادار پاسدار حاج علی فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه سخنرانی خواهد کرد و مداح اهل بیت حاج صادق آهنگران، مداحی خواهد داشت.

منبع: تسنیم

458839