رونمایی از ۳ کتاب درباره شهدای فرودگاه بغداد

طی مراسمی از ۳ کتاب «مرا بپذیر»، «فصل رسیدن» و «خواب‌های ناتمام» درباره شهدای فرودگاه بغداد رونمایی شد.
تصویر رونمایی از ۳ کتاب درباره شهدای فرودگاه بغداد

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم رونمایی از سه‌ کتاب «مرا بپذیر»، «فصل رسیدن» و «خواب‌های ناتمام» به همت انتشارات روایت فتح برگزار شد.

آئین رونمایی از سه‌عنوان کتاب «مرا بپذیر» با نگاهی به زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، «فصل رسیدن» روایتی از شهید هادی طارمی و «خواب‌های ناتمام» درباره شهید محمد شیبانی محصول انتشارات روایت فتح در قالب مجموعه برنامه‌های فرزندان خمینی (ره) در مجتمع فرهنگی مختار سلیمانی شهرداری منطقه18 برگزار شد.

این برنامه با دادن هدیه از طرف خانواده شهید هادی طارمی به الهه آخرتی، نویسنده کتاب «فصل رسیدن» آغاز و با خوش‌آمدگویی مهدی محمدخانی، مدیر انتشارات روایت فتح ادامه پیدا کرد. مهدی طارمی برادر شهید هادی طارمی، اطیاف زبیدی همسر شهید محمد شیبانی و سیده فاطمه مطهری مدیر نشر مکتب حاج قاسم مهمانانی بودند که به ایراد سخنرانی پرداختند.

روحش را پرورش داد، خدا عاشقش شد
مهدی طارمی در صحبت‌هایش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، حاج قاسم را فاتح قله‌های زیادی دانست و دلیل آن را پرورش روحش اعلام کرد.

او در ادامه گفت: الگوی خانوادگی هادی، برادرم جواد بود که با کمک سایر شهدا و شهید جواد طارمی به جایی رسید که حاج قاسم انتخابش کرد تا محافظ و همراهش باشد.

وی افزود: هادی در رشادت مثال‌زدنی بود. او در ابعاد کوچک‌تر مشابه حاج قاسم بود. او هم تلاش کرد تا روحش را بپروراند. آرام آرام رشد کرد تا خدا خریدش.

برادر شهید طارمی اظهار داشت: شهدا عزیزکرده‌های خدایند. ما باید بدانیم که راه ادامه دارد. خوب است با بهره‌گیری از کتاب‌های شهدا مثل همین کتاب فصل رسیدن، با شهدا انس و الفت بیشتری بگیریم.

شهدای فرودگاه بغداد، معیار تشخیص سره از ناسره‌اند

اطیاف زبیدی، همسر شهید محمد شیبانی، مهمان عراقی و سخنران بعدی این مراسم بود که صحبت‌هایش را با تلاوت آیه 13 سوره حجرات آغاز کرد. او سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و ملازمان با وفایشان را همچون پاره‌های یک تن دانست و گفت: شهدای جنایت فرودگاه بغداد همانند سایر شهدا چراغ راه و معیار تشخیص سره از ناسره هستند، باید به طوری ویژه‌تر به آنها اهتمام داشته باشیم. چراکه آنها با درهم آمیختن خون‌هایشان، با شهادتشان همانند حیات خود برنامه‌های شیطانی شیطان بزرگ آمریکا را بر هم زدند و با پایان سرخ خود برای همیشه ما را به این حقیقت متنبه ساختند که شیعیان ایران و عراق همفکر و همراه و از گوشت و پوست و استخوان ولایت‌اند و هیچ چیز همانند اتحاد و در کنارهم بودنشان آشفتگی خاطر دشمنان مشترک و در رأس تمام آنها آمریکا نمی‌شود.

وی افزود: من به عنوان عضوی از خانواده‌ پر شهیدم رهسپار مسیر آنها هستم و با همراهی دخترانم ضحی و فدک این راه را با صبر و استواری به پایان می‌رسانم و در این مجال با اقتدا به سالار و طلایه‌دار تمام شهدای تاریخ، حسین بن علی(ع) عرضه می‌دارم اگر دین محمد جز با قتل من برقرار نمی‌ماند، پس ای شمشیرها مرا دربرگیرید.

بعد از سخنرانی این همسر شهید ، سیده فاطمه مطهری، مدیر نشر مکتب حاج قاسم هم دقایقی در مورد کتاب «مرا بپذیر» صحبت کرد. وی در ادامه سخنانش ضمن تشکر از اهتمام انتشارات روایت فتح مبنی بر دغدغه‌مند بودن برای نگارش کتابی خوب در مورد سردار دل‌ها افزود:کتاب«مرا بپذیر» که با حمایت پژوهشی مکتب و قلم خوب خانم نژاد صداقت و توسط انتشارات روایت فتح نوشته شده، هم خلاصه‌گویی دارد و هم اشاره به روایت‌های مختلف صحیح در مورد حاج قاسم.

وی اظهار داشت: محققان و نویسندگان می‌توانند با بهره‌گیری از اشارات این کتاب می‌توانند به موضوع حاج قاسم به طور تفصیلی‌تر بپردازند.

دکلمه شعر حاج قاسم توسط یک دختر کوچک 7 ساله و تقدیر از خانواده 5 شهید مدافع حرم فاطمیون منطقه 18 از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان برنامه مراسم رونمایی از سه کتاب «مرا بپذیر»، «خواب‌های ناتمام»، «فصل رسیدن» با حضور سردار ایران‌منش رییس دفتر فرماندهی سپاه نیروی قدس، دکترنادری مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح، مقدمی معاونت امور اجتماعی-فرهنگی شهرداری منطقه 18 و مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح و خانواده شهدا و نویسندگان این سه کتاب انجام شد.

منبع: تسنیم

457423