مخلفات غذا رشتی|مزه های همراه غذا شمالی

تصویر مخلفات غذا رشتی|مزه های همراه غذا شمالی

به گزارش سایت خبری پرسون، مخلفات غذا رشتی که برای استان گیلان هستند یا چاشنی هایی که کنار غذا و همراه با تنقلات سرو می‌شوند، قطعا جزوی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین چاشنی‌های ایرانی هستند که در سرتا سر دنیا رغیب ندارند. برای آشنایی با این مخلفات تا انتها محتوا همراه ما باشید.

مخلفات غذا رشتی

مخلفات غذا رشتی که برای استان گیلان هستند یا چاشنی هایی که کنار غذا و همراه با تنقلات سرو می‌شوند، قطعا جزوی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین چاشنی‌های ایرانی هستند که در سرتا سر دنیا رغیب ندارند. علت آن نیز این است که با مواد اولیه باکیفیت و محلی تهیه می‌شوند و در عین حال بسیار پز هزینه نیستند.

اگر قصد سفر به گیلان زیبا را دارید، به شما توصیه میکنیم از کنار این چاشنی های خوشمزه به راحتی نگذرید. برای میل کردین این چاشنی های خوشمزه می توانید در رستوران رازقی آن ها را بهترین کیفیت میل نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه نمایید.

انواع مخلفات غذا رشتی

انواع مزه‌های گیلانی که بسیار محبوب هستند در این لیست قرار دارند.

سیر ترشی

سیر ترشی یکی از مخلفات محبوب ایرانیان است که فقط از سیر و سرکه درست شده‌است. افرادی که طعم سیر را دوست ندارند می‌توانند از ترشی آن استفاده کنند زیرا طعم سیر را ندارد. سیر ترشی با برخی غذاهای ایرانی مانند میرزا قاسمی ، ماهی، آبگوشت و سایر غذاها بسیار عالی است. سیر ترشی دو نوع است یکی به صورت درسته و رنگ آن قهوه ای است. نوع دیگر حبه سیر است و سفید است.

سیر دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کند. زمانی که با سرکه ترکیب شود، می‌تواند از بدن شما در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند.

سیر به افزایش آنزیم‌های آنتی اکسیدانی تولید شده توسط کبد شما کمک می‌کند و منجر به کاهش سطح التهاب و همچنین کمک به بافر رادیکال های آزاد در بدن می‌شود.

کال کباب

فریب اسمش را نخورید این چاشنی خوشمزه یک کباب نیس. کال کباب یک پیش غذای گیاهی بومی استان گیلان در شمال ایران است. کال کباب ترکیبی خوش طعم از بادمجان کبابی، آب انار ، گردوی آسیاب شده، سیر، گیاهان معطر (نعناع، ​​چوچاق و گیلاس ایرانی) و ملاس انار است. بادمجان دودی و کبابی را پوست کنده و با بقیه مواد له می کنیم تا مخلوط خامه ای غلیظی به دست آید. این پیش‌عذا معمولاً سرد و همراه با نان سرو می‌شود.

مزه های  همراه غذا شمالی

زیتون پرورده

مانند اکثر غذاهای ایرانی زیتون پرورده نیز از استان گیلان در شمال ایران می‌آید. زیتون پرورده به معنای زیتون فرآوری شده یا دیپ زیتون است. از زیتون سبز بدون هسته، گردو آسیاب شده، سیر، آب انار، ملاس انار، سبزی های گیاهی (قارچ و چوچاق ایرانی) درست می شود.) روغن زیتون و نمک.

برخلاف لیست طولانی مواد، دستور غذا آسان است، یک کاسه بردارید، زیتون ها را به آن اضافه کنید و با بقیه مواد خوب مخلوط کنید، فراموش نکنید که حبه های سیر را قبل از اضافه کردن به مخلوط، له کنید. می‌توانید بر اساس ذائقه خود از آب انار و ملاس ترش، شیرین یا ترش شیرین استفاده کنید، با این حال بیشتر ایرانی‌ها طعم ترش و شیرین را ترجیح می دهند. برای نتیجه بهتر، قبل از سرو 1 تا 2 روز در یخچال استراحت دهید .

بورانی ماست

بورانی یک مزه خوشمزه گیلانی است که از ماست و سبزیجات درست می شود. صاف، خوش طعم، سالم و همه کاره است. بورانی را می توان با بادمجان، کدو سبز، اسفناج و بسیاری از سبزیجات دیگر درست کرد. یکی از چشم نوازترین و محبوبت ترین بورانی‌های گیلانی، بورانی اسفناج است. درست کردن بورانی بسیار ساده و آسان است و افزودنی عالی برای میز شام یا پیش غذای شماست .

مواد لازم برای بورانی اسفناج:

اسفناج تازه – مخصوصا بیبی اسفناج به دلیل بافتی که دارد برای این دستور غذا بهتر عمل می‌کند.

سیر - هر چه بیشتر بهتر! سیر را در این دستور نادیده نگیرید. مقدار سیری که من استفاده کرده‌ام طعم خوبی به این دیپ می‌دهد، اما اگر آن را فوق‌العاده سیر دوست دارید، حتماً بیشتر اضافه کنید.

ماست - ماست پرچرب برای تهیه دیپ عالی است زیرا خامه ای است و طعم زیادی دارد.

نمک و فلفل - برای چاشنی این دیپ فقط به نمک و فلفل نیاز دارید زیرا تمرکز طعم روی اسفناج و سیر است.

درار، دلار یا نمک سبز

یکی از خوشمزه ترین مزه‌های گیلانی درار است که از ترکیب چند سبزی محلی درست می‌شود. فقط کافی است تا یک بار این ترکیب خوشمزه را با خیار یا پرتغال امتحان کنید. حتی می‌توانید مقدار کمی از آن را برای تزئین ماست استفاده کنید. از مزیت‌های درار این است که می‌توانید به اندازه یک شیشه از آن درست کرده و بدون اینکه خراب شود در طولانی مدت میل کنید.

اشپل شور

شاید تنها جایی که چنین چیزی را مزه کنید در گیلان یا رستوران‌های گیلانی باشد. اشپل ماهی یا اشپل شور که همراه باقالی تازه و گردو سرو می‌شود، یکی از اصلی ترین مزه های کنار غذا استان گیلان است. دستور تهیه آن نیز بسیارساده است و شما فقط با مقداری نمک و اشپل می توانید این غذای منحصر به فرد را درست کنید و یا اگر به گیلان تشریف آوردید، کافی است تا سری به رستوران رازقی بزنید تا مزه واقعی این چاشنی را بچشید.

ترشی نازخاتون

شمالی ها مخصوصا گیلانی ها انواع اقسام ترشی محلی را درست میکنند که از نظر مزه هرکدام بی نهایت خوشمزه هتسند. در این بین اما ترشی نازخاتون حرف اول را میزند.

شاید از دلایل اصلی اش این باشد که برای خوردن یک ترشی ناز خاتون با طعم واقعی، باید چند سال صبر کنید تا مزه آن جا بیفیتد. برای تهیه نازخاتون باید چند بامجان را کبابی کنید. سپس آنها به همراه چند حبه سیر، دو قاشق نعنا و صد گرم ریحان داخل میکس کنید تا کاملا یکدست و له شوند. در آخر نیز کافی است تا همه این مواد را در یک ظرف ترشی مناسب ریخته و به مقدار لازم به آن نمک و آبغوره ترش اضافه کنید.

ماهی شور

شاید فکر کنید که ماهی شور یک غذا است اما تنها یک چاشنی است و به علت نکم زیادی که دارد نباید به عنون غذا و درمقدار زیاد خورده شود، هرچند که بسیار خوشمزه است ! یک ماهی شور با کیفیت و خوشمزه طرز تهیه سختی دارد و تنها بهترین آشپزان هستند که می‌توانند تفاوت یک ماهی شور با کیفیت را تشخیص دهند. در این خصوص توصیه میکنیم که اگر سری به گیلان زیبا زدید، از بازار ماهی فروشان محلی خرید کنید و یا برای چشیدن طعم یک ماهی شور بی نظیر، به رستوران رازقی تشریف بیاورید.

مزه های رشتی

انواع مخلفات غذا رشتی با رستوران رازقی

آیا می‌خواهید انواع متخلفی از خوش رنگو لعاب‌ترین ترشی‌های شمال را بچشید؟ آیا دوست‌ دارید در کنار غذای خود تنوع مزه زیادی باشد؟ پیشنهاد ما به شما این است که مزه‌های رستوران رازقی را از دست ندهید. طعم اصیل انواع ترشی شمالی مثل ترشی فلفل، تری لیته، ترشی بادمجان شکم پر و... را در این رستوران متوجه خواهید شد.شما می توانید به صورت آنلاین نیز ثبت سفارش نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر به کلیک کنید.

اگر رستوران رازقی را انتخاب کرده اید، حتما سرویس اشپل و گردوی معروف آن را سفارش دهید تا مزه اشپل با کیفیت را تشخیص دهید. علاوه بر انواع مزه گیلانی، مزه‌هایی مانند ماست چیلی و حمص نیز برای خاص پسندان در لیست پیش غذای این رستوران قرار دارد تا نه تنها از زیبایی بی‌نظیر گیلان لذت ببرید بلکه با میل‌کردن غذاها و پیش‌غذاهای دلپذیر گیلانی در رستوران رازقی، خاطره‌های خود را با یک عطر بی نظیر و طعم دلنشین همراه کنید.

457461