مدیر کل میراث فرهنگی استان:

همدان قطب گردشگری سلامت غرب کشور می‌شود

همدان در شمار یکی از قطب‌های پزشکی و گردشگری سلامت قرار می‌گیرد.
تصویر همدان قطب گردشگری سلامت غرب کشور می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از استان همدان، استان تاریخی و سرسبز همدان با برخورداری از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی متعدد از شهرهای گردشگرپذیر مهم کشور به شمار می‌رود.

ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در صورت برنامه ریزی می‌تواند تولید ثروت و اشتغال‌زایی چشمگیر را به دنبال آورده و سسب پیشرفت همدان شود.

ایجاد اشتغال، افزایش درآمدهای محلی، گسترش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه گذاری دستاورد صنعت گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با بیان گزارشی از وضعیت صنعت گردشگری در استان گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد تاسیسات گردشگری جدید، فعالیت و عملکرد مراکز اقامتی، اقدامات حمایتی از تاسیسات گردشگری در شرایط کرونا، برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری، صدور مجوز گردشگری سلامت و برنامه‌ریزی برای توسعه منطقه‌ای و تنوع بخشی به محصولات گردشگری به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای شده است.

علی مالمیر افزود: در یک سال گذشته دو مجتمع گردشگری کشاورزی با 550 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای 11 نفر و یک مهمان‌پذیر و دو اقامتگاه بوم‌گردی با 12 میلیارد و 700 میلیون تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل برای 17 نفر به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: چهار سفره‌خانه سنتی هم با 21 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شروع به فعالیت کرده که برای 46 نفر شغل ایجاد کرده است.

مالمیر اعلام کرد: در یک سال گذشته بیش از 50 هزار گردشگر داخلی و 1990 گردشگر خارجی در استان همدان اقامت کرده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی برای آسیب دیدگان از کرونا هم گفت: امهال مالیات‌های سررسید شده تاسیسات گردشگری در دو مرحله تا شهریور 1400، امهال قبوض مصرفی آب و برق و گاز تاسیساتی در دو مرحله، اعمال حق بیمه سهم کارفرما، پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض به راهنمایان گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کسب و کارهای گردشگری دارای مجوز از مهمترین این اقدامات است.

مدیر کل میراث فرهنگی همدان اعلام کرد: در یک سال گذشته 173 پرونده با رقم 23 میلیارد و 500 میلیون تومان از طرف فعالان بخش گردشگری برای دریافت تسهیلات 12 درصدی به بانک معرفی شده که تاکنون 16 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مالمیر از توجه جدی به گردشگری سلامت خبر داد و افزود: استان همدان با برخورداری از مراکز درمانی متعدد، یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری سلامت غرب کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: تاکنون برای 6 شرکت خدمات مسافرتی گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت صادر شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود، استان همدان می‌تواند یکی از قطب‌های پزشکی و گردشگری سلامت کشور باشد.

مالمیر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای دوران پس از کرونا هم مطرح کرد: در گام نخست برای آغاز بازاریابی بین المللی به صورت منسجم و پررنگ در اکسپوی دبی شرکت کرده‌ایم.

مالمیر افزود: در گام دوم برگزاری فم‌تور داخلی با حضور تورگردانان، فعالان رسانه‌ای و راهنمایان گردشگری منتخب، استفاده از توان منطقه‌ای با برگزاری رویداد بین‌المللی مشترک در یکی از کشورهای هدف، برگزاری دوازدهمین جشنواره زمستانی همدان، برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسیر تاریخ و تمدن مشترک بین استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان و شرکت در نمایشگاه آتی بین‌المللی گردشگری تهران پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم

363133