صادرات کالا از گمرک های سنندج

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۶۳۲ تن کالا از مرزهای استان صادر شده است.
تصویر صادرات کالا از گمرک های سنندج

به گزارش سایت خبری پرسون،طه سمیعی، اشاره به اینکه صادرات کالا از گمرک های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام می شود، گفت: بیش از ۵۴۵ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شد.

وی بیان کرد: میزان صادرات انجام شده در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزشی ۲۲ درصد کاهش پیدا کرد.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان یادآور شد: عمده محصولات صادراتی از مرزهای استان شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

سمیعی به میزان واردات کالا ثبت سفارش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان سال جاری از مرزهای استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار و ۵۵۸ تن کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۷۳۳ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی افزود: این میزان صادرات هم شامل کالاهایی است که از مرزهای استان اظهار و صادر شده و هم بخشی از آن مربوط به کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور است.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان اظهار داشت: مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می آید.

منبع:ایسنا

444550