نکات جامع و کامل اصول طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

همه ما این را می دانیم که هر اتاقی چینش مخصوص به خود را می خواهد و طراحی و چینش یک اتاق٬ با اتاق دیگر متفاوت می باشد.نوع طراحی به کار رفته در دکوراسیون یک اتاق مدیریت نشان دهنده ی جایگاه یک شرکت است.
تصویر نکات جامع و کامل اصول طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

به گزارش سایت خبری پرسون، پس مهم است طراحی داخلی اداری به گونه ای مناسب باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نکاتی که برای طراحی دکوراسیون یک اتاق مدیریت لازم است آشنا بشید.

انتخاب تم مناسب برای اتاق مدیریت

زمانی که شما می خواهید یک چیدمان اتاق برای خود و یا فرزندان خود انتخاب کنید ٬ اولین چیزی که شاید در نظر اول برای شما مهم باشد این است که تم اتاق چه رنگی باشد.حال اگر شما در یک محیط اداری کار می کنید و مدیر یک مجموعه هستید٬شما نیاز به آن دارید که یک تم خاص و مناسب برای اتاق مدیریت خود انتخاب کنید و برحسب آن دکوراسیون اتاق را طراحی و در نهایت عملی کنید.

یکی از کارهایی که می توانید برای انتخاب تم مناسب انجام دهید٬ ایده و الهام گرفتن از محیط های کاری دیگر می باشد. چیزی که طراحی می کنید باید زیبا٬دلنشین ٬ تخصصی و البته راحت باشد که در نهایت یک اتاق کامل و مناسب برای مدیریت داشته باشید.

زمینه کاری که انجام می دهید در انتخاب تم اتاق مدیریت تاثیر دارد٬ یعنی اگر شما یک پزشک هستید اتاق مدیریت شما باید به گونه ای طراحی شود که مرتبط با کاری که می کنید باشد و شاید شما هم دبده اید که تم اتاق یک مدیر شرکت تجاری با یک پزشک متفاوت است .هماهنگی وسایل مانند تابلوها٬ مبل ها و ... در طراحی دکوراسیون اتاق امر مهمی است.در انتخاب رنگ برای اتاق مدیریت٬ سعی کنید از رنگ های ساده٬مینیمال٬خنثی و ... استفاده کنید تا یک فضایی ساده و در عین حال دلنشین و شیک داشته باشید.

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق مدیریت

در قسمت قبلی اشاره ریزی به انتخاب رنگ برای اتاق مدیریت کردیم. انتخاب رنگ٬ از قسمت های مهم برای انتخاب تم و طراحی مناسب برای یک اتاق می باشد.حال در یک شرکت ٬اداره٬مطب و ... مهم ترین اتاق که خیلی در چشم است٬ اتاق مدیریت می باشد از آن جهت که قرار ملاقات و جلسه با مدیران دیگر دراتاق مدیریت انجام می شود. رنگ این اتاق باید به صورتی باشد که افراد را به خود جذب کند.

اصولا برای انتخاب رنگ اتاق مدیریت از رنگ های خنثی استفاده می کنند. این نوع رنگ ها٬ رنگ های اصلی به کار برده شده در تم اتاق به حساب می آیند و شما می توانید در کنار این رنگ ها از رنگ های شاد استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از رنگ هایی مانند شکلاتی٬ زرشکی٬سبز پر رنگ و ...

برای مبل ها٬ پرده ها٬ میز و ... استفاده کنید.

انتخاب کف پوش مناسب برای اتاق مدیریت

یک فضای کاری٬ باید فضایی باشد که در آن سرو صدای زیادی نباشد تا افراد و کارکنان آن جا بتوانند به راحتی و با تمرکز کارشان را بکنند و اتاق مدیریت از بخش مهم یک فضای کاری می باشد.یکی از بخش های بک اتاق کف پوش آن است. کف پوش مخصوصا برای اتاق مدیریت باید به گونه ای باشد که

سرو صدا زیادی تولید نکند. ما دو نوع کف پوش با قابلیت ایجاد نکردن سر و صدای زیاد داریم. لمینت و پارکت از این کف پوش ها هستند. زمانی که انتخاب کردید که از کدام کف پوش استفاده کنید٬ دست شما را برای انتخاب رنگ آن و اینکه و چه شکلی باشد باز است و کار شما را در انتخاب راحت تر می کند.

کف پوش ها علاوه بر سادگی که دارند٬ باعث جذابیت و شیک دیده شدن فضای یک اتاق مدیریت می شوند.

حال در این بین افرادی هستند که یک از اتاق از خانه خود را به اتاق مدیریت تبدیل می کنند و برای برآورد کمتر هزینه نمی خواهند از کف پوش هایی مانند لمینت استفاده کنند و به سراغ استفاده از موکت برای پوشاندن کف اتاقشان می روند٬ باید این نکته را توجه کنند که این موکت هایی که استفاده می کنند از ارتفاع قابل توجهی نسبت به سطح زمین برخودار باشد. علت این امر هم این می باشد که نگهداری از آن برای ما آسان تر می شود.

نور پردازی اصولی و مناسب برای اتاق مدیریت

در ابتدا موضوع به شما بگوییم که نورپردازی یکی از عوامل مهم تاثیر گذار می باشد. پس اتاق مدیریت شما باید به گونه ای باشد که دارای نورکافی٬ مناسب٬ زیاد و ... باشد.شما می توانید از پنجره های بزرگ و یا یک تراس پنجره دار برای پخش نور مناسب برای اتاق خود استفاده کنید. حال زمانی پیش می آید که اتاق شما پنجره و یا تراس پنجره دار ندارد٬ بهترین کار برای اینکه نور کافی و مناسب برای اتاق درست کنید این است که از لوستر های پر نور و همچنین لوکس وشیک استفاده کنید تا هم نور کافی به اتاق خود بدهید و هم جلوه زیبا اتاق مدیریت خود را بیشتر کنید.

انتخاب مبل مناسب برای اتاق مدیریت

مبلی که می خواهید انتخاب کنید باید به گونه ای باشد که با فضای کار شما تناسب داشته باشد. البته این نکته را در همین ابتدا توجه کنید مبلی که شما برای خانه خود در طراحی داخلی مسکونی انتخاب می کنید با آن مبلی برای محل کار و اتاق مدیریت خود انتخاب می کنید٬ متفاوت است.مبل مورد نظر باید به صورتی باشد که علاوه بر اینکه راحت باشد٬ نشان دهنده کار و حرفه شما باشد و اتاق را حرفه ای و تخصصی نشان دهد.

فقط برای انتخاب مبل نباید به این نکته توجه کنید و شما برای انتخاب و به کار بردن هروسیله ای باید به هماهنگی آن توجه کنید.

نتیجه گیری

همیشه اتاق مدیریت بیشتر از هر اتاق دیگری در یک شرکت حتی نسبت به طراحی داخلی آشپزخانه آن به چشم می آید برای همین مهم است که جوری دکوراسیون آن باشد که تفاوت آن با سایر اتاق های دیگر معلوم شود. حال در این بین ما در یک شرکت اتاق های مختلف مدیریت داریم که در طراحی دکوراسیون آن باید به گونه ای عمل می کنیم تا با هم کمی فرق کنند تا تفاوت شان با هم دیده شود. اگر نکات گفته را سرلوحه قرار دهید به شما در طراحی یک دکوراسیون مناسب برای اتاق مدیریت کمک می کند.

457246