تامین 57 تن از آرد مورد نیاز برای زائران اربعین

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گیلان از تامین و تحویل ۵۷ تن آرد یارانه ای برای پذیرایی از زائران در طول مسیرهای پیاده روی اربعین به ستاد عتبات عالیات استان خبر داد.
تصویر تامین 57 تن از آرد مورد نیاز برای زائران اربعین

به گزارش سایت خبری پرسون،فرزاد اسدی گفت: این میزان آرد یارانه ای با توجه به معرفی ۲۹ موکب و درخواست ستاد عتبات عالیات استان اختصاص یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در استان هیچ کمبود آردی نداریم؛ افزود: طی۲ماه گذشته براساس تصمیمات اتخاذ شده کارگروه آرد و نان نسبت به تخصیص آرد یارانه‌ای فوق العاده علاوه بر سهمیه عادی به نانوایی های استان اقدام شد.
وی افزود: در این مدت به دلیل فصل کشاورزی و گردشگری در استان مصرف نان در استان افزایش یافت که با تخصیص سهمیه آرد فوق العاده این مشکل مرتفع شد و پخت نان در استان افزایش یافت.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همچنین با اشاره به مواردی از کشف آرد قاچاق هراز چندگاهی توسط نیروهای نظارتی، قاچاق آرد یارانه ای را از استان محتمل دانست و گفت: نظارت ها در این ارتباط باید تشدید شود که البته با رفع شدن مشکلات صنفی برخی واحدهای نانوایی که هنوز به کارتخوان مجهز نیستند، تمامی آنها مجهز به کارتخوان شده و نظارت و کنترل آرد و نان با دقت بیشتری انجام می شود.
وی گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از نانوایی‌های استان کارتخوان دریافت کرده‌اند اما قسمتی از آنها به دلیل مشکلات و موضوعات مربوط به واحد صنفی شان هنوز تجهیز نشده که رفع سریعتر مشکل آنها در دستور کار است.
در حال حاضر حدود ۸۰ درصد واحد نانوایی در گیلان مجهز به دستگاه کارتخوان هستند.
وی با تاکید بر اینکه آرد تحویلی به نانوایان باید به نان تبدیل شود، تصریح کرد: بحث نظارت بر آرد و نان باید به صورت جدی انجام شود و چنانچه واحد نانوایی و یا کارخانه آردسازی مرتکب تخلفی شود با آن برخورد قانونی می‌شود تا حق و حقوق مردم ضایع نگردد.

ایرنا

415937