سبوس‌گیری سلیقه‌ای در برخی کارخانه‌های آرد

مشاور امور استانها و دبیر برگزاری مجامع سلامت کشور گفت: متاسفانه سبوس گیری در برخی از کارخانه‌ها بر اساس سلیقه در حال اتفاق است و برخی از کارخانه‌ها و آسیابانان در این رابطه نگاه منفعت طلبانه دارند.
تصویر سبوس‌گیری سلیقه‌ای در برخی کارخانه‌های آرد

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر حمید اخوان سه شنبه ۹ آبان، در چهارمین مجمع سلامت و اولین همایش گرامیداشت روز غذا شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: اگر سبوس‌گیری آرد به درستی انجام شود بحث مشکلات نان سالم و آرد کامل مرتفع خواهد شد.

وی افزود: هر فرد ایرانی سالیانه به طور میانگین ۱۶۵ کیلوگرم نان مصرف می‌کند حال اینکه در سایر کشورهای دیگر میزان مصرف نان هر فرد زیر ۱۰۰ کیلوگرم است.

اخوان خاطرنشان کرد: بحث نان سالم و آرد کامل و تغذیه سالم مردم یکی از مسائل مهم و جدی در دولت سیزدهم بوده که در هفدهمین جلسه شورای امنیت غذایی کشور نیز که با حضور رئیس جمهور برگزار شد موضوع جلسه به نان سالم و کامل اختصاص داشت.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به میزان بالای مصرف نان در کشور موظفیم نان سالم در اختیار مردم بگذاریم، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر در کشور ایران ۳۵ درصد ضایعات و دورریز نان داریم که باید مشکلات حوزه آرد و نان حل و مرتفع شود.

مشاور امور استانهای دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با تاکید بر اینکه باید نگاه ما نگاه مردم محور باشد، اظهار کرد: در نگاه مردم محوری برای حل مشکلات همه مردم و مسئولین با یکدیگر از نقش مهمی برخوردار هستند و باید کمک کنند.

اخوان از در حال تدوین بودن سند امنیت غذایی کشور خبر داد و یادآور شد: تدوین این سند از نقش موثری در کمک به امنیت غذایی کشور با کمک مردم و مسئولین برخودار خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجامع سلامت در شهرستانها و استان‌های سطح کشور را برگزار کرده‌ایم، افزود: بر آن هستیم تا در آینده نزدیک مجمع ملی سلامت کشور را نیز برگزار کنیم.

منبع: مهر

546316