رئیس سازمان بازرسی:

ادارات مکلف به اجرای قوانین حمایت از کالای ایرانی هستند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای قوانین حمایت از کالای ایرانی و جهش تولید هستند.

تصویر ادارات مکلف به اجرای قوانین حمایت از کالای ایرانی هستند

به گزارش پرسون از مرکزی، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز چهارشنبه در جریان سفر یک به استان مرکزی در بدو ورود به شهر اراک و در پاویون دولت این استان در جمع خبرنگاران، افزود: قانون تکالیفی را در حمایت از کالای ایرانی، جهش تولید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای دستگاه‌های اجرایی پیش بینی کرده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در جریان سفر به استان مرکزی این موضوع بررسی می‌شود که دستگاه‌های اجرایی چه میزان به تکالیف خود در این خصوص عمل کرده‌اند و اگر چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد با پیگیری حل و مسیر اجرای قانون هموار شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و برحسب وظیفه ، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور با جدیت پیگیری می شود.

خداییان اظهار داشت: استان مرکزی از جهات مختلف حایز اهمیت است، این استان زادگاه امام راحل است، مردم متدینی دارد و قطب صنعتی کشو محسوب می‌شود و در این سفر با مسئولان استانی دیدار و مسایل و مشکلات استان مرکزی بررسی می‌شود و آنچه نیاز به پیگیری باشد، با جدیت دنبال می شود.

وی گفت: سرکشی‌های لازم از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نیز در شهرستان های این استان توسط همکاران برای رفع مشکلات این واحدها و پیگیری های لازم سازمان بازرسی انجام می شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: تمام مسایل و مشکلات استان مرکزی در انتهای سفر جمع بندی می‌شود و مسایل داخلی استانی توسط بازرسی استان مرکزی و مسایل خارج از استان توسط سازمان پیگیری می‌شود.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور پس از استقبال مسئولان استان مرکزی در پاویون دولت، در گلزار شهدای اراک حاضر شد و به مقام شامخ شهیدان مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس این شهر ادای احترام کرد.

حضور در شورای قضایی و شورای اداری استان مرکزی و بازدید از شرکت واگن پارس اراک، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به اراک است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

415192