رییس سازمان مدیریت بحران کشور

تاکید رییس جمهور بر جبران تمامی خسارات سیل بر مردم است

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه خسارات سیل توسط کارشناسان بخش‌های مختلف در حال برآورد است ، گفت : تاکید رییس جمهور بر جبران تمامی خسارات سیل بر مردم است.
تصویر تاکید رییس جمهور بر جبران تمامی خسارات سیل بر مردم است

به گزارش پرسون از مرکزی، محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور روز شنبه در جریان بازدید از روستای آهنگران در جمع خبرنگاران افزود:حجم وسیعی از سیل در کشور توسط پدیده مونسون رها شد و با توجه به اینکه وضعیت و رفتار توده قابل پیش بینی نبود خساراتی از این سیل ایحاد شد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم عظیم بارشی که در کشور رخ داد و حجم آبی که فروریخت، تاکنون ۷۸ نفر جان خود را از دست داده اند که البته آمار کشته ها زمانی دقیق اعلام می شود که به تایید پزشکی قانونی برسد که فرد در سیل یا تخریب بر اثر سیل فوت شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: دقت در آمار اهمیت بالایی دارد و همچنین آمار مفقودی‌های ناشی از سیل هم ۲۶ نفر اعلام شده است.

نامی بیان کرد: میزان خسارات توسط کارشناسان بخش‌های مختلف در حال برآورد است و به احتمال زیاد در چهارشنبه آینده در هیات دولت یک تنخواه اولیه برای همه استان های درگیر پیش بینی و بر اساس میزان خسارت برای رفع نیازهای اولیه مشخص می شود.

وی گفت: حدود یک هفته پیش در غرب اروپا سیلی ایجاد شد که طبق آمار اعلام شد ۱۸۴ نفر فوتی و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مفقودی که این آمار تنها یک‌بار اعلام شد اما خبر متروپل حدود ۳۰۰ بار مرور شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: هرچند دارای نواقصی در بخش پیشگیری هستیم اما با مدیریت خوب مسئولین و گروه‌های جهادی توانستیم از سطح وسیع خسارات در کشور جلوگیری کنیم.

نامی بیان کرد: قوه قضاییه، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی نیز در این بین فعالیت های خوبی داشتند و همواره پای کار بودند که جای تقدیر دارد.

بارندگی ۷۲ میلیمتری هفتم مردادماه شهرستان فراهان موجب سیل و آبگرفتگی شدید روستای آهنگران شد.

409308