رییس سازمان مدیریت بحران کشور :

مدیریت بحران در سیل کشور به خوبی صورت گرفت است .

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه سیل اخیر ، ۲۴ استان کشور را درگیر کرد ، گفت : مدیریت بحران در سیل کشور به خوبی صورت گرفت.

تصویر مدیریت بحران در سیل کشور به خوبی صورت گرفت است .

به گزارش پرسون از مرکزی، محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور روز شنبه در آیین کلنگ زنی ایجاد منازل مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) روستای آهنگران شهرستان فراهان افزود: سیل اخیر، ۲۴ استان کشور را درگیر کرد و استان مرکزی تلفات زیادی نسبت به سایر استان ها نداشت.

وی اظهار کرد: آنچه مهم است، مدیریت خوبی بود که در بیشتر استان‌ها انجام شد، در استان مرکزی اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مسوولین، نیروهای بسیج، سپاه پاسداران، نیروهای جهادی و هلال احمر در سراسر کشور پای کار بودند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: اگر این سیلی که در کشور ایران رخ داد، در جای دیگر ایجاد شده بود، تلفات زیادی بر جای می گذاشت که این نتیجه مدیریت خوب و اطلاع رسانی خوبی بود که قبل از سیل انجام شد.

نامی تصریح کرد: صحنه هایی از رشادت و همگرایی بین ملت ایران در این حوادث دیده شد، مردم در قدم نخست اتحاد و همگرایی خوبی داشتند.

وی گفت: روستای آهنگران منطقه کشاورزی است، قنوات و کانال های آب و بحث آب شرب این خطه اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه زیرساخت های آب و برق و گاز در روستا وصل است و این در حالیست که در برخی استان ها و مناطق کشور وضع بسیار سخت بوده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اگر مدیریت خوب، همت بزرگ مردم نیروهای بسیج و هلال احمر وهمراهی مردم نبود کار سخت‌تر می شد.

نامی اضافه کرد: قنوات وکانال های آب و سپس مزارع کشاورزی و خانه‌هایی که تخریب شده بازسازی می شود و مردم نگران هزینه نباشند.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: با حضور نیروهای جهادی و خدماتی که در برخی ساعات تعداد آنها یک و نیم برابر اهالی روستا بوده، سبب مدیریت خوب در سیل و خسارت سیل در مناطق سیل زده استان شده است.

فرزاد مخلص الائمه افزود: ارزیابی و اقدامات امدادی و تعمیراتی و سایر موارد ضروری در حال انجام است.

وی بیان کرد: امدادرسانی گروه‌های جهادی، بسیج و نیروهای انقلابی جای تقدیر و تشکر دارد.

مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی هم گفت: ۴۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در روستای آهنگران قرار دارند که تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند و خاکبرداری منازل آنها ظرف یک هفته انجام شده است.

بارندگی ۷۲ میلیمتری هفتم مردادماه در شهرستان فراهان موجب سیل و آبگرفتگی شدید در روستای آهنگران این شهرستان شد

409309