نکات ساده ولی مهم برای دم کردن چای

چای معروف ترین نذری ایستگاه های صلواتی در ایام محرم است و اما دلیل محبوبیت چای به عنوان نذری، خوش طعم و رنگ بودن آن است که رازی در نحوه درست کردن آن وجود دارد.
تصویر نکات ساده ولی مهم برای دم کردن چای

به گزارش سایت خبری پرسون، چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم و دلچسبی است که آرامش‌بخش و همراه لحظات خوش ماست. در بسیاری از خانواده‌ها مصرف روزانه حداقل یکی دو فنجان چای نه‌تنها یک عادت، بلکه گاه بخشی از برنامه غذایی به شمار می‌آید. در قسمت های قبلی ترفندهای دم کردن چای را منتشر نموده ایم، در این بخش به سوالات شما کاربران در مورد چای پاسخ داده ایم پس با ما همراه شوید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

چای چند دقیقه باید دم بکشد؟

دم کشیدن چای به رنگ و عطر چای بستگی دارد اما معمولاً دم کشیدن چای بیشتر از 15 دقیقه طول نمی‌کشد.باید بدانید ممکن است دم کشیدن بعضی از چای‌ها مخصوصاً چای ایرانی مدت‌زمان بیشتری طول بکشد.

چگونه بفهمیم چای دم کشیده است؟

چای دم کشیده ظاهر شفاف، طعم تلخ مناسب و بوی غیر خامی می دهد. چای دم نکشیده کدر و کم‌رنگ است و عطر و بوی خوبی ندارد.

چای دم کشیده قهوه‌ای مایل به قرمز بوده و عطر و بوی خوبی از آن بلند می‌شود، همچنین چای دم کشیده، سبک شده و روی آب قرار می‌گیرد.

چای دم کشیده تا چه زمانی قابل خوردن است؟

بسیاری از کسانی که عادت به نوشیدن چای دارند، تفاوت چای تازه دم و چای کهنه را متوجه می شوند اما در صورت کلی چای دم کرده تا 6 ساعت ابتدائی، قابل نوشیدن است و با گذشت دو ساعت به مرور رنگ و بوی تازه اش را از دست می‌دهد.

چکار کنم چای دم شده دیرتر سیاه شود؟

برای دیرتر سیاه شدن چای دم کرده، بعد از دم کردن چای آن را صاف کنید و تفاله هایش را جدا کنید، چای صاف شده دیرتر سیاه خواهد شد و کیفیتش را دیرتر از دست می دهد.

409408