به گزارش سایت خبری پرسون، وانت آریسان ارزانترین خودرو تولیدی ایرانخودرو در بازار آزاد محسوب میشود و در دسته وانتهای تککابین قرار میگیرد. ارزانترین خودرو سواری تولید شده ایرانخودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودروهای ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایرانخودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزانترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب میآیند.
در سوی مقابل گرانترین خودرو داخلی ایرانخودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره میبرد و مجهز به جعبه دنده ششسرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایرانخودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گرانقیمت ایرانخودرو به شمار میرود.
همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزانترین محصول ایرانخودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدلهای مونتاژی ایرانخودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودروهای گرانتر از یک میلیارد قرار میگیرد.
خودرو | قیمت یکشنبه | قیمت امروز |
وانت آریسان | 260 میلیون تومان | 260 میلیون تومان |
سمند LX | 312 میلیون تومان | 312 میلیون تومان |
سمند EF7 | 353 میلیون تومان | 353 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانهسوز | 418 میلیون تومان | 418 میلیون تومان |
سمند سورن ELX | 305 میلیون تومان | 305 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 407 میلیون تومان | 407 میلیون تومان |
دنا پلاس دندهای توربو | 492 میلیون تومان | 492 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 508 میلیون تومان | 508 میلیون تومان |
پژو 405 | 290 میلیون تومان | 290 میلیون تومان |
پژو پارس | 314 میلیون تومان | 314 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 445 میلیون تومان | 445 میلیون تومان |
پژو 207 دندهای | 397 میلیون تومان | 397 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 610 میلیون تومان | 610 میلیون تومان |
رانا LX | 265 میلیون تومان | 265 میلیون تومان |
رانا پلاس | 300 میلیون تومان | 300 میلیون تومان |
تارا دندهای | 454 میلیون تومان | 454 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 303 میلیون تومان | 303 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | - | - |
پژو 206 صندوقدار | 355 میلیون تومان | 355 میلیون تومان |
تندر 90 | 495 میلیون تومان | 495 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد و 390 میلیون تومان | یک میلیارد و 390 میلیون تومان |
هایما S5 | 780 میلیون تومان | 780 میلیون تومان |
هایما S7 | 915 میلیون تومان | 915 میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 710 میلیون تومان | یک میلیارد و 710 میلیون تومان |
پژو 508 | دو میلیارد و 150 میلیون تومان | دو میلیارد و 150 میلیون تومان |
قیمت خودروهای سایپا در بازار آزاد
پراید ۱۳۲ ارزانترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدلهای خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دندهای و ساینا دندهای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزانترین محصول تولیدی سایپا به شمار میرود.
بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دندهای ارزانترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب میشود. ساینا دندهای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزانترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودروها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده پنجسرعته مجهز شدهاند. گرانترین خودرو تولید داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.
به گزارش فرارو، شاهین جدیدترین خودرو تولیدی سایپا نیز به شمار میرود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه تولید شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدلهای مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.