مطالبات گرمسار پی‌گیری می‌شود

رئیس شورای شهر گرمسار با اشاره به ضرورت پیگیری مطالبات در این شهرستان، گفت: استفاده از نخبگان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و ... یکی از راهکارهای این نوع مطالبه‌گری است.
تصویر مطالبات گرمسار پی‌گیری می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، داوود عابدینی در همایش گرامی داشت روز گرمسار به میزبانی سالن باران با بیان اینکه عدم تمرکز بر روی موضوعات مهم در شهرستان گرمسار ما را بر آن داشت تا گرامی داشت روز گرمسار را جشن بگیریم، ابراز کرد: این تمرکزهای زمانی چندین کارکرد دارد که یکی از آنها گردهم آمدن افراد درباره موضوع خاص مانند سرزمین محسوب می‌شود که مورد توجه همه است و لیکن می‌تواند اندیشه ورزان و اصناف را گردهم بیاورد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری گرمسار به این جمع بندی رسید که نقطه تمرکزی می‌بایست به مثابه یک ضرورت مورد تاکید قرار گیرد، افزود: همگرایی و همراهی در راستای توسعه گرمسار و استفاده از نخبگان یکی از محورهای این رویداد است.

رئیس شورای شهر گرمسار با بیان اینکه نقش جامعه نخبگان بسیار با اهمیت است، گفت: کسانی که می‌توانند اثرگذار باشند در چنین جمع‌هایی به دور از مسائل فردی، سیاسی و … بر روی توسعه زادگاهشان گرد هم می‌آیند و این برکات بسیاری برای گرمسار دارد.

عابدینی با بیان اینکه گرمسار دارای سرمایه‌های عظیم انسانی در سراسر کشور و حتی خارج از کشور است، بیان کرد: شورای ششم همواره به دنبال بهانه‌ای برای ایجاد فرصتی برای گردهمایی موثران گرمساری بود که خوشبختانه کشف سند تاریخی به نام روز گرمسار این فرصت را مهیا کرد.

وی با بیان اینکه سندی موسوم به روز گرمسار توسط یکی از اندیشمندان این شهرستان پیدا و مشخص شد که در ۸۴ سال قبل طی چنین روزهایی گرمسار از قشلاق به شهر ارتقا پیدا می‌کند، افزود: هیئت دولت در سال ۱۳۱۷ بر طبق اصناف و جمعیت گرمسار را تبدیل به شهر می‌کند و لذا این روز را موسوم به روز گرمسار دانستیم.

رئیس شورای شهر گرمسار با بیان اینکه فرهنگ ما در مجموعه سرزمین نشان داده که طوایف و اقوام متعددی در این منطقه گردهم آمده و با هم زندگی می‌کردند، تاکید کرد: آن چیزی که گرمسار را در عین تعدد اقوام، مهمان‌نواز می‌کند، فرهنگ حاکم بر منطقه است که نیاز است با وفاقی که در شهرستان شکل می‌دهیم، آن را تقویت و در راه توسعه فرهنگی به کار بگیریم.

عابدینی با بیان اینکه مطالبات مردم گرمسار زمانی محقق می‌شود که بتوانیم تآکیدمان را بر رویدادهایی مانند روز گرمسار یا روز حبله رود بگذاریم تا بتوانیم با گردهم آمدن، بر مطالبات حقیقی تاکید کنیم لذا خواسته ما از مسئولان این است که مطالبات مردم گرمسار را پیگیری کنند.

405259