این نوع تکرر ادرار نشانه سرطان است!

تکرر ادرار در برخی شرایط مشکلی کاملا طبیعی است اما گاهی علامت و علائم ایجاد کننده ادرار زیاد نشانه بیماری های جدی و خطرناک هستند که نباید به راحتی از کنار آنها گذشت.
تصویر این نوع تکرر ادرار نشانه سرطان است!

به گزارش سایت خبری پرسون، وقتی تکرر ادرار نشانه سرطان است مدام احساس می کنید که باید به دستشویی بروید چرا که دفع ادرار در بدن شما مکررا رخ می دهد، هر کسی یک علت را بنا به تجربه خود تشخیص می دهد اما شاید هیچ کدام واقعیت دلیل تکرر ادرار در شما نباشند. اکثر افراد می توانند ادرارشان را نگه دارند. هر فرد به طور متوسط 4 تا 8 بار در روز مثانه خود را خالی می کند.

بنابراین، اگر بیش از 8 مرتبه در روز از سرویس بهداشتی استفاده می کنید، یا بیش از حد مایعات می نوشید یا یک مشکل پزشکی بزرگ تر دارید.

تشخیص تکرر ادرار

تکرر ادرار می تواند نشانه شرایط مختلفی باشد؛ حتی ممکن است در قالب یک عارضه جانبی بروز پیدا کند. دکتر شما با بررسی سایر علائم به علت دقیق بروز این عارضه پی می برد. دکتر پس از انجام یک معاینه فیزیکی کامل ممکن است سوالات زیر را مطرح کند:

• آیا دارو مصرف می کنید؟

• آیا فقط روزها مشکل دارید یا شب ها هم درگیر هستید؟

• آیا بیشتر از حد نرمال مایعات می نوشید؟

• ادرار شما روشن است یا تیره؟

• آیا نوشیدنی های کافئین دار می نوشید؟

• آیا علائم دیگری دارید؟

علائمی مانند تب، کمردرد ، استفراغ، لرز، افزایش اشتها یا تشنگی، خستگی، ادرار خونی یا تیره و خروج ترشحات از آلت تناسلی مردانه و واژن زنان باید جدی گرفته شوند. در ادامه به معرفی رایج ترین علل تکرر ادرار می پردازیم. البته ممکن است علائم و علل دیگری نیز وجود داشته باشد.

عفونت مثانه یا عفونت دستگاه ادراری:هرگونه تب، درد یا ناراحتی در زیر شکم ممکن است نشانه عفونت ادراری باشد. وجود مقدار کمی خون در ادرار نیز مشکل ساز است.

داروهای دیورتیک (ادرارآور):برخی از داروهایی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند، ادرارآور هستند و می توانند شما را دچار تکرر ادرار کنند.

404909