سقف تسهیلات برای بیمه‌شدگان روستایی و عشایری افزایش یافت

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارگزاران خبر داد.

تصویر سقف تسهیلات برای بیمه‌شدگان روستایی و عشایری افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، بیت‌الله برقراری اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک مجموعه بزرگی است که در حوزه معیشت و اشتغال با ۸۰ درصد مردم کشور ارتباط دارد.
وی با بیان اینکه جامعه هدف ما جمعیت کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و همچنین جمعیت شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر است، افزود: یک سوم جمعیت کشور که حدود ۳۰ میلیون نفر است جامعه هدف ما در صندوق بیمه است.

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه باید با نگاه جهادی و انقلابی به مشکلات مردم رسیدگی کرد، گفت: اگر مدیری تفکر خدمت به مردم داشته باشد بر اساس فکر و اندیشه خود عمل می‌کند و هر چقدر با تفکر آموزه‌های دینی مدیریت کنیم مسائل و مشکلات بهتر مرتفع می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری بر عدالت محوری تاکید دارند و باید در زمینه عدالت و فسادستیزی اقدامی جدی شود.

برقراری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور برای بسیاری از مردم جامعه هدف شناخته شده نیست، ادامه داد: اصل ۲۱ قانون اساسی تاکید دارد که افراد جامعه هدف خود تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این صندوق بیمه ۱۷ سال است در کشور فعالیت دارد، گفت: کارفرمای اصلی این صندوق بیمه دولت است که در هشت سطح تعریف شده و هر بیمه شده با حداقل ۵۰ هزار تومان بیمه می‌شود و دو برابر آن را دولت پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: به بیمه شده پس از فوت و یا بازنشسته مستمری تعلق می‌گیرد و همچنین بیمه شده‌ای که در حین کار دچار صدمه شد بیمه از کار افتادگی می‌گیرد.
به گفته برقراری، اگر فرد کشاورز، روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه قرار نگیرد در آینده با فقر سالمندی مواجه خواهیم شد و هزینه‌ای فراوان بر فرد بیمه نشده بر اثر بیماری و سالمندی تحمیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بیمه تکمیلی به افراد بازنشسته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس نرخ تورم در جلسه هیات مدیره پیشنهاد و دفاع کردم که ۴۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود که در این راستا تلاش می‌کنم این اقدام انجام شود همچنین سطوح درآمدی را برای اولین بار ۶۰ درصد افزایش دادیم که چنین اقدامی بی‌سابقه بوده است.

برقراری با اشاره به اینکه پارسال ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار داده شد، گفت: امسال نیز ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار می‌دهیم تا در اختیار افراد تحت پوشش قرار گیرد.

404537

مطالب مرتبط