لطفا آدرس غلط ندهید!

بزرگ‌ترین خدمتی که آقای رئیسی در دوران مسئولیت‌شان کردند، واکسیناسیون آحاد ملت بود که طی آن بیش از 130 میلیون دوز واکسن تزریق شد چراکه یک جامعه بانشاط که بناست در فضای کرونا به سمت کسب و کار حرکت کند، باید از سلامت جسم و روان برخوردار باشد.
تصویر لطفا آدرس غلط ندهید!

به گزارش سایت خبری پرسون، امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: بزرگ‌ترین خدمتی که آقای رئیسی در دوران مسئولیت‌شان کردند، واکسیناسیون آحاد ملت بود که طی آن بیش از 130 میلیون دوز واکسن تزریق شد چراکه یک جامعه بانشاط که بناست در فضای کرونا به سمت کسب و کار حرکت کند، باید از سلامت جسم و روان برخوردار باشد. خوشبختانه این اتفاق یک اتفاق بسیار بزرگ بود که دولت قبل ادعا می‌کرد علت اینکه نمی‌تواند واکسن وارد کند، بحث اف‌ای‌تی‌اف است. درصورتی که در دولت آقای رئیسی شاهد بودیم که این اتفاق افتاد و هیچ ربطی هم به اف‌ای‌تی‌اف نداشت.

آقای رئیسی سلامتی را به مردم برگرداند و در عین حال شرایط بحرانی فضای کسب و کار را از دوران کرونا خارج کرد. به لحاظ روحی و روانی مردم شرایط بهتری به‌دست آوردند چراکه اگر فرض را بر این بگذاریم که یک جامعه ثروتمند هم باشد اما سلامت نداشته باشد آن ثروت هیچ ارزشی ندارد از این رو به نظرم این اتفاق قابل قیاس با هیچ یک از عملکردهای دیگر دولت نخواهد بود و یک اتفاق بسیار مهمی بود که صورت گرفت.

در بُعد اقتصادی هم کسانی که دو خط اقتصاد هم خوانده باشند، می‌دانند که تصمیماتی که در گذشته مبتنی بر نگاه کارشناسی و عالمانه نبوده، می‌تواند تبعاتش تا سال‌ها ادامه پیدا کند. نه تنها تصمیمات اقتصادی که یکسری تصمیمات هم در شرایط حاضر و هم در شرایط آینده اثرات خود را می‌گذارد. به هر جهت این واقعیت وجود دارد که نواقصی هم در برخی عملکردها می‌تواند وجود داشته باشد ولی در یک اقدام شجاعانه و یک اقدام فارغ از باندبازی، گروه بازی، قبیله بازی شاهد بودیم که آقای رئیسی یکی از وزرای خود را کنار گذاشت و این نشان داد که دولت حقوق مردم را وجه المصالحه باندبازی و گروه بازی و سیاسی بازی قرار نمی‌دهد.

البته عطف به ماسبق نمی‌کنم ولی ظاهرا تیم رسانه‌ای طیف مخالف آقای رئیسی می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که در دولت گذشته گل و بلبل بوده و امروز همه چیز در دولت آقای رئیسی دارد به آشفتگی می‌رسد. درحالی که هر کس دیگری هم رئیس‌جمهور می‌شد باید این مشکلات را پیش‌رو داشت. واقعیت این است که امروز دنیا در بُعد اقتصادی حداقل بین 25 تا 30درصد با گرانی کالاها مواجه است و تورم کل دنیا را فرا گرفته است.

جنگ اوکراین و روسیه به این قضیه کمک کرده و مشکلات اقتصادی شامل تمام کشورها حتی اروپا هم شده و همین الان با تورمی که خودشان هم تصور نمی‌کردند، مواجه هستند. باید گفت ضمن اینکه در بخش‌هایی به دولت انتقاد وارد است اما تبعات تصمیمات دولت قبل را امروز مردم باید تحمل کنند و دولت باید تلاش کند که تصمیماتی که در حوزه‌های اقتصادی اشتباه گرفته شده را برطرف کند از جمله همین بحث گران کردن بنزین در دولت گذشته که در حوزه‌های مختلف تاثیرات خودش را داشت.

ارز 4200 تومانی و مسائل مختلفی که دولت گذشته رقم زد. امروز عملکرد دولت در شرایط فعلی هرچند به گونه‌ای نیست که قاطبه مردم بپذیرند ولی با مدت کوتاهی که مشغول کار شده است باید این فرصت چهار ساله به دولت داده شود که کارهای خود را انجام دهد ضمن اینکه دولت به سمت جراحی اقتصادی حرکت کرده که قطعا باید تدابیر لازم را پیش‌بینی کرده باشد و بسترهای لازم را فراهم آورد. به گونه‌ای وارد این جراحی نشود که مردم احساس کنند اتفاقات سنگین‌تری در انتظار آنهاست.

از دولت آقای رئیسی انتظار می‌رود که با عقلانیت، منطق و به دور از هیجان‌زدگی ورود به یکسری اصلاحات در زمینه‌های مختلف داشته باشند و پرهیز از رفتارهای پوپولیستی یک واقعیت انکارناپذیر است و حضور خود رئیس‌جمهور در بین مردم می‌تواند نوید این واقعیت باشد که از نزدیک مشکلات مردم را بشنوند و همین حضورهای مردمی بسترهایی برای تصمیمات اثرگذار و در عین حال منطقی‌تر می‌تواند باشد.

در عین حال برخی سعی می‌کنند آدرس‌های غلطی هم پمپاژ کنند و با آمارهای خودساخته ذهن مردم را درگیر نمایند و نکته مهم‌تر اینکه برخی امروز تحت عنوان گروهی از اقتصاددان‌ها و نام‌های مختلف مسائل اقتصادی را متذکر می‌شوند و راهکار می‌دهند. سوال این است که هشت سال دولتی که تفکرتان نزدیک به آن بوده سر کار بوده و این تفکر شما چقدر شفابخش بوده‌است. هرچند راه انتقاد باز است و کسی نسبت به اطلاعیه‌ها انتقاد ندارد.

دولتی که خودش فضای نقد را باز گذاشته که نقادان در حوزه‌های مختلف منصفانه نقدهای خودشان را بکنند و این نقدپذیری دولت یک امتیاز بسیار حائز اهمیت برای دولت تلقی می‌شود اما این نقادی‌ها جنبه تخصصی دارد یا جنبه سیاسی. آیا جنبه اقتصادی دارد یا صرفا برای زورآزمایی است؟ آیا برای به حاشیه بردن خدمات دولت است؟ انصاف را به خرج دهند و نقد سازنده و منصفانه کنند. سعی نکنیم برای رسیدن به قدرت سیاسی فضای کشور را مسموم کنیم و فضا را برای بیگانگان جوری فراهم کنیم که آنها هم بدان دامن بزنند.

منبع: روزنامه آرمان ملی

404283