زنگ رکود اقتصادی آمریکا به صدا در آمد

استراتژیست ارشد سرمایه گذاری بانک آو آمریکا در یادداشت هفتگی خود نوشت: «شوک تورم بدتر می‌شود، شوک افزایش قیمت همه کالاها خصوصاً کالاهای اساسی تازه شروع شده است، شوک رکود گسترده‌ای در راه است».
تصویر زنگ رکود اقتصادی آمریکا به صدا در آمد

به گزارش سایت خبری پرسون، بانک آو آمریکا (BofA) که به عنوان بزرگترین بانک آمریکایی شناخته می‌شود روز جمعه هشدار داد که تصویر اقتصاد کلان در این کشور به سرعت در حال بدتر شدن است که این امر می‌تواند اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد زیرا فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را برای مهار تورم فزاینده افزایش داده است.

مایکل هارتنت، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری بانک آو آمریکا در یادداشت هفتگی خود نوشت: «شوک تورم بدتر می‌شود، شوک افزایش قیمت همه کالاها خصوصاً کالاهای اساسی تازه شروع شده است، شوک رکود گسترده‌ای در راه است».

وی افزود که در این زمینه داشتن پول نقد، کالاها مختلف و ارزهای دیجیتال می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به اوراق قرضه و سهام داشته باشند.

اوایل این هفته، جیمی دیمون، مدیر اجرایی جی‌پی مورگان، در نامه سالانه خود به سهامداران گفت که ترکیبی از تورم، جنگ در اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه ممکن است "خطرات پیش رو" را به طور چشمگیری برای ایالات متحده افزایش دهد. وی نسبت به پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای اقتصاد کشور هشدار داده است.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو برنامه خود را برای کاهش ترازنامه خود ارائه کرد، در حالی که در مورد سرعت افزایش نرخ بهره در آینده نیز به بحث و گفتگو پرداخت، زیرا تورم به بالاترین حد چهار دهه اخیر رسیده است به همین دلیل سرمایه گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا در نشست بعدی خود در اوایل ماه مه، نرخ بهره خود را ۵۰ واحد افزایش دهد.

منبع: مهر

391783