تصمیم اقتصادی جدید آمریکا چیست؟

رئیس فدرال رزرو آمریکا معتقد است که برای مبارزه با تورم، باید نرخ بهره را افزایش دهد.
تصویر تصمیم اقتصادی جدید آمریکا چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که افزایش نرخ بهره بیشتر احتمالا تورم را کاهش می‌دهد.

پاول در اظهارات خود در برابر کمیته خدمات مالی در مجلس نمایندگان بیان کرد که تقریبا همه شرکت‌کنندگان کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) انتظار دارند که تا پایان سال افزایش نرخ بهره تا حدودی مناسب باشد.

وی افزود: «در جلسه هفته گذشته، با توجه به اینکه چقدر و با چه سرعتی حرکت کرده‌ایم، عاقلانه ارزیابی کردیم که محدوده هدف را ثابت نگه داریم تا کمیته بتواند اطلاعات اضافی و پیامدهای آن را برای سیاست‌های پولی ارزیابی کند.»

فدرال رزرو هفته گذشته همانطور که انتظار می‌رفت در پایان نشست دو روزه خود از افزایش نرخ بهره صرف‌نظر کرد و نرخ وجوه فدرال را بین پنج درصد تا ۵.۲۵ درصد بدون تغییر نگه داشت.

با این حال، آخرین پیش‌بینی‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که امکان دو افزایش ۲۵ واحدی دیگر برای ادامه سال وجود دارد.

پاول به کمیته گفت: تورم از اواسط سال گذشته تا حدودی تعدیل شده با این وجود، فشارهای تورمی همچنان بالاست و روند کاهش تورم به دو درصد راه درازی در پیش دارد.

تورم سالانه مصرف کننده در ماه مه به چهار درصد رسید که کمترین میزان در بیش از دو سال گذشته بود و از ۴.۹ درصد ماه آوریل نزول کرد. تورم سالانه تولیدکنندگان در ماه مه به ۱.۱ درصد کاهش یافت که کاهش قابل توجهی از رشد سالانه ۲.۳ درصدی آوریل است.

پاول گفت: ما شاهد اثرات تشدید سیاست خود بر تقاضا در بخش‌های حساس به نرخ بهره اقتصاد بوده‌ایم با این حال، تحقق کامل اثرات مهار پولی، به ویژه بر تورم، زمان می‌برد.

اقتصاد با شرایط سخت‌تر اعتبار برای خانوارها و مشاغل مواجه است که احتمالا بر فعالیت اقتصادی، استخدام و تورم تاثیر خواهد گذاشت و میزان این اثرات نامشخص است.

منبع: ایسنا

490573

مطالب مرتبط