پرداخت حقوق نیرو‌های خرید خدمات تا پایان امسال

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد که حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی استان تا پایان امسال پرداخت می شود.
تصویر پرداخت حقوق نیرو‌های خرید خدمات تا پایان امسال

به گزارش سایت خبری پرسون،علی ابری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سه ماه حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی استان تا پایان امسال به حساب آنان واریز می‌شود.

علی ابری افزود: موسسان مدارس خرید خدمات آموزشی باید پنج ماه حقوق معلمان خود را پرداخت کنند تا پرداختی‌ها به روز شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد که حقوق پرداختی تا پایان سال بر مبنای رقم قبل خواهد بود و مابه‌التفاوتهای ایجاد شده با اعلام اصلاحیه محاسبه و در سال آینده واریز خواهد شد.

وی گفت: موسسان مدارس خرید خدمات در استان باید حق بیمه چهار ماه معلمان خود را تاکنون پرداخت کرده باشند.

وی در ادامه افزود که موسسان این مدارس طبق تعهدی که به آموزش و پرورش داده‌ اند باید بابت دستکم ۲ماه حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات، موجودی داشته باشند و از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون سه ماه بیمه و ۲ماه حقوق معلمان خود را پرداخت کرده باشند.

ابری ادامه داد: تعدادی از موسسان این مدارس در پرداختهای خود حتی با وجود واریز مبالغ از سوی اداره کل آموزش و پرورش تاخیر بدون دلیل دارند که این امر در بکارگیری آنان برای سال تحصیلی آینده اثرگذار خواهد بود.

وی همچنین در ادامه گفت که آموزش و پرورش خراسان رضوی دارای ۲۶۰موسس مدرسه خرید خدمات آموزشی است که برخی از آنها تا ۲هزار نیروی خرید خدمت دارند و ۶هزار و ۵۰۰نیروی خرید خدمات آموزشی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

بر اساس برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش در جهت ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و بهره‌ وری می‌ تواند نسبت به خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند.

در این طرح که با عنوان "خرید خدمات آموزشی" در سال‌های اخیر اجرا می‌شود، موسس اینگونه مدارس با دریافت سرانه آموزشی، دانش‌آموزان را که اغلب در مناطق محروم تحصیل می‌کنند، تحت آموزش‌های رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهد و آموزش ‌و پرورش هزینه‌های مربوط به هر دانش‌ آموز را به موسس بخش خصوصی پرداخت می‌کند و تمام هزینه‌ های آموزش از جمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است.

منبع :صداوسیما

385736