«در پسِ وهم و خیال» به بازار نشر رسید

مجموعه‌داستان «در پسِ وهم و خیال» راهی بازار نشر شد.

تصویر «در پسِ وهم و خیال» به بازار نشر رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، مجموعه‌داستان «در پسِ وهم و خیال» نوشته پیام پاک‌باطن به‌تازگی توسط نشر خزه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب شامل ۱۶ داستان کوتاه است که به‌ترتیب این‌عناوین را دارند: «در پس وهم و خیال»، «اجباری»، «به همین سادگی!»، «چادر سیاه »، «دانه‌های انار»، «رفیق قدیمی»، «گیتی»، «گل‌های سرخ روتختی»، «نیمه‌شب اتفاق افتاد!»، «برو بمیر!»، «پرواز شماره‌ 513 PC»، «کافه تریا»، «جان که بادنجان نیست!»، «حق، همیشه با شماست!»، «ریگ» و «ابدیت!».

پاک‌باطن در داستان «در پسِ وهم و خیال» که عنوانش را به کل کتاب داده، نقبی به تاریخ معاصر می‌زند. اما در داستان‌های دیگر کتاب به موضوعات روز و آشوب‌های زمانه خود می‌پردازد و موضوع ویروس کرونا را هم دستمایه یکی از قصه‌های کتاب کرده است. با این حال کوشیده روایت‌هایش تاریخ مصرف نداشته باشند و با نقبی به درون شخصیت‌ها به خلق داستان‌هایی بپردازد که در آینده هم بتوان به آنها رجوع کرد. مقوله مرگ در همه داستان‌های کتاب «در پسِ وهم و خیال» حضوری پررنگ دارد، اما نگاه طنزآمیز نویسنده باعث شده فضای قصه‌هایش عبوس و غمگین نباشند.

در یکی از داستان‌های این‌کتاب می‌خوانیم:

«بی‌شک، زن قابل‌احترام‌ترین موجود دنیاست! حالا... خب، دست‌ِکم روی این کره‌ خاکی موجودی قابل‌احترام‌تر از او نیست. می‌دانید چرا؟ حقیقتش این است که آنها قادرند هر غیرممکنی را ممکن سازند، پس شکی نیست که قدرتمندند؛ و همین امر است که آنها را شایسته‌ احترام می‌کند، زیرا قدرت، لزوماً و قطعاً مایه‌ احترام است.

با آنکه سلول‌های پیشانی زن به‌خاطرِ تزریق‌های مکرر بوتاکس مرده بودند، اما چنان اَخمی تحویل غریبه داد که ابروی سمتِ راستش کمابیش با خط رویشِ موهای آمبره‌شده‌اش تلاقی کرد!»

این‌کتاب با ۱۵۲ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

385023