معرفی چند کتاب برای کنار آمدن با شکست عشقی

بسیاری از کسانی که توانسته‌اند بعد از شکست عشقی به زندگی شاد خود برگردند معتقدند که بهترین راه برای غلبه بر دردِ شکست عشقی، غوطه‌ورشدن در درد دیگران است. به همین خاطر امروز شما را با کتاب‌هایی درباره شکست عشقی آشنا کردیم.
تصویر معرفی چند کتاب برای کنار آمدن با شکست عشقی

اگر در حال جدایی هستید یا تازه از رابطه‌ عاشقانه گذر کرده‌اید، یک کتاب خوب می‌تواند منبع آرامش بزرگی برایتان باشد. شاید زمان همه زخم‌ها را التیام ببخشد، اما هیچ‌چیز قدرت کتابی خوب برای درمان قلبی شکسته را ندارد. فرقی نمی‌کند که در چه مرحله‌ای از شکست عشقی قرار دارید؛ دلیل این شکست هم اهمیتی ندارد، چون در این مقاله کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که قطعا حالتان را بهتر خواهند کرد. این ۱۰ کتاب شکست عشقی به شما کمک می‌کنند که بدانید تنها نیستید و افراد زیادی هستند که حس اکنون شما را دارند.

۱. دگرگونی

دگرگونی

نویسنده: ریچل کاسک
مترجم (پیشنهاد کاربران): رضا جهان‌آبادی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): جمهوری
تعداد صفحه: ۱۹۲

هنگام خواندن «دگرگونی» احساس می‌کنید که به تماشای فیلمی زیبا نشسته‌اید و گاهی بخشی از ماجرای آن هستید. برای بقا بعد از شکست عشقی، به قدرتی نیاز داریم که کتاب «دگرگونی» آن را به ما می‌بخشد. نیویورک تایمز درباره این کتاب نوشته است: «اثری با زیبایی خیره‌کننده و بینش‌های عمیق.»

۲. پس از جدایی

پس از جدایی (چگونه یک شکست عشقی مخرب را به بهترین اتفاق زندگی بدل کنیم)

نویسنده: سوزان جی. الیوت
مترجمان (پیشنهاد کاربران): حجت محسنی حقیقی، طیبه موسوی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): دانژه
تعداد صفحه: ۲۳۲

بازسازی زندگی پس از شکست عشقی و بازآفرینی شادی پس از تجربه غم، مهم‌ترین خواسته‌های فرد آسیب‌دیده هستند. کتاب «پس از جدایی» تجربه شخصی نویسنده را با مخاطب به‌ اشتراک می‌گذارد. اگر شما هم به‌تازگی دچار فقدانی شده‌اید، چه ناشی از درگذشت عزیزی بوده و چه طلاق، این کتاب برای شما مناسب است. نویسنده روش‌هایی کاربردی و مختلف را برای دوباره برخواستن به شما نشان خواهد داد. خانم الیوت این کتاب را بر اساس تجربه زیسته خود نوشته است. به‌ همین‌ خاطر مخاطب ارتباط عمیقی با کتاب برقرار می‌کند.

۳. آیلین

آیلین

نویسنده: آتوسا مشفق
مترجم (پیشنهاد کاربران): مهدی موسوی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): شمشاد
تعداد صفحه: ۲۵۶

«آیلین» از زبان یک زن روایت می‌شود، زنی که با شکست عشقی غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شود، اما خود را بازمی‌یابد و به زندگی ادامه می‌دهد. آنچه رابطه‌ای شکست‌خورده بر سر ما می‌آورد و مسیری که باید برای شروع مجدد طی کنیم، درون‌مایه کتاب «آیلین» است. اگر مایلید قدرت خود را بازیابید و زندگی شادی را از سر بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم «آیلین» را بخوانید.

۴. گیاهخوار

گیاهخوار

نویسنده: هان کانگ
مترجم (پیشنهاد کاربران): منیره ژیان
انتشارات (پیشنهاد کاربران): آزرمیدخت
تعداد صفحه: ‌۱۹۸

گاهی پس از یک شکست عاطفی حالاتی چون وحشت، افسردگی و میل به خودکشی در فرد ظاهر می‌شود. کتاب «گیاهخوار» روایت زندگی کسی است که با چنین سرنوشتی مواجه می‌شود. اما او چگونه این وضعیت را مدیریت می‌کند؟ آیا موفق می‌شود؟ بهتر است اگر تجربه‌ای مشابه دارید حتما کتاب گیاهخوار را بخوانید. گیاهخوار به مخاطب کمک می‌کند تا قوی بماند و زندگی ازدست‌رفته خود را دوباره به کنترل خود دربیاورد.

۵. زندگی خصوصی یک سرآشپز

سوز دل (زندگی خصوصیِ یک سرآشپز)

نویسنده: نورا افرون
مترجم (پیشنهاد کاربران): مهسا ملک‌مرزبان
انتشارات (پیشنهاد کاربران): آموت
تعداد صفحه: ۲۰۸

این کتاب روایتگر یک ازدواج موفق است که کاملا غیرمنتظره به شکست منتهی می‌شود. راشل پس از آنکه متوجه می‌شود باردار است، سر از راز شوهرش درمی‌آورد؛ شوهرش عاشق زن دیگری است. راشل که عاشق آشپزی است و اکنون انتظار تولد فرزندش را می‌کشد، دنیا را تیره و تار می‌بیند. با این حال، تمام تلاشش را می‌کند که حقش را از زندگی بگیرد و نه از شوهرش. این روایت آن‌قدر منحصربه‌فرد و زیباست که هر کسی از خواندنش لذت خواهد برد. اگر هم تجربه‌ای مشابه تجربه راشل داشته‌اید، قطعا بعد از خواندن این کتاب دنیایتان زیباتر خواهد شد.

۶. شیر و عسل

شیر و عسل

نویسنده: کائور روپی
مترجم (پیشنهاد کاربران): فهیمه گدازچیان
انتشارات (پیشنهاد کاربران): دیبای دانش
تعداد صفحه: ۱۰۴

«شیر و عسل» مجموعه‌ای ترکیبی از شعر و نثر است. این کتاب ۴ بخش دارد و در هر بخش، لحظات تلخ زندگی به زیبایی هرچه تمام‌تر توصیف شده‌اند. در این کتاب، برخلاف عادت، شعرهایی درباره شکست عشقی و نرسیدن می‌خوانیم و حال کسانی به تصویر کشیده می‌شود که چنین حسی را تجربه کرده‌اند. البته تمام کتاب درباره شکست عشقی نیست و قسمت‌هایی از آن در وصف زیبایی عشق نوشته شده است. اگر شما هم تجربه رابطه عاشقانه ناموفق داشته‌اید، شیر و عسل را بخوانید، چراکه با وصف دل‌شکستگی آغاز می‌شود و در پایان مرهمی بر این زخم می‌گذارد.

۷. ابله

ابله

نویسنده: الیف باتومان
مترجم (پیشنهاد کاربران): نیلوفر امن‌زاده
انتشارات (پیشنهاد کاربران): برج‏‫‬
تعداد صفحه: ۴۳۰

«ابله» کتاب مناسب دیگری برای کسانی است که شکست عشقی را تجربه کرده‌اند. سلین، دختر مهاجر ترکی که به‌تازگی وارد هاروارد شده است، کم‌کم دوستانی پیدا می‌کند؛ سوتلانا اهل سیبری است و ایوان دانشجویی اهل مجارستان. همان‌طور که داستان سلین پیش می‌رود، شادی‌ها، ترس‌ها، ناامنی‌ها و ناشناخته‌های دنیای عشق و سرانجام آن را به‌ تصویر می‌کشد. کتاب «ابله» مخاطب را به ماجراجویی بی‌نظیری می‌برد و حقیقت زندگی را به او نشان می‌دهد.

۸. آزادی

آزادی

نویسنده: جاناتان فرنزن
مترجم (پیشنهاد کاربران): شیما بنی‌علی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نشر علمی‏‫
تعداد صفحه: ۶۰۰

ماجرای «آزادی» در یکی از روستاهای مینه‌سوتا و در اوایل قرن بیست‌ویکم روایت می‌شود. داستان ازدواجی است که به شکست منتهی شده است و مخاطب از زوایای مختلف با این شکست روبه‌رو می‌شود. چطور می‌توان بعد از شکست عشقی دوباره سرپا شد؟ چطور می‌توان بعد از طلاق، دوباره آزادی خود را به دست آوریم؟ رمان «آزادی» ما را با افرادی همراه می‌کند که با شکست عشقی مواجه شده‌اند و در حال گذر از آن هستند. پس خواندن این رمان می‌تواند حال کسانی با تجربه شکست عشقی را بهتر کند.

۹. ساعت ستاره

ساعت ستاره

نویسنده: کلاریس لیسپکتور
مترجم (پیشنهاد کاربران): شکیبا محب‌علی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): کتاب سده‏
تعداد صفحه: ۹۸

کتاب «ساعت ستاره» روایت ماجرای کسی است که در رابطه عاشقانه‌اش خیانت را تجربه می‌کند، ماجرایی که با غم پیوند خورده و سردرگمی و ترس شخصیت‌های اصلی به‌خوبی مشخص است. کسی که ماجرا را از زبان او می‌شنویم شخصیتی وسواسی دارد. ترس و بی‌اعتمادی راوی قصه، مخاطب را در خود غرق می‌کند. یعنی چه بر سر شخصیت آسیب‌دیده می‌آید؟ چگونه با این درد مواجه می‌شود؟ کتاب «ساعت ستاره» هم‌درد خوبی برای کسانی است که به‌تازگی شکست عشقی خورده‌اند و رنج آن را تحمل می‌کنند.

۱۰. رهایی از غم جدایی

رهایی از غم جدایی

نویسنده: سوزان اندرسون
مترجم (پیشنهاد کاربران): سید مرتضی نظری
انتشارات (پیشنهاد کاربران): بنیاد فرهنگ زندگی
تعداد صفحه: ۴۳۶

یکی از اولین احساس‌هایی که پس از شکست عشقی به سراغ افراد می‌آید، احساس طردشدگی است. ازسرگرفتن زندگی پس از جدایی هنری است که باید آن را بیاموزیم. باید یاد بگیریم که با غم جدایی کنار بیاییم. باید بتوانیم خودمان را در تنهایی دوست داشته باشیم. از همه مهم‌تر، باید از خودمان مراقبت کنیم که پس از شکست عشقی، برای فرار از آن سریع رابطه‌ای جدید را آغاز نکنیم.

این بایدها سخت هستند و کسی که قلبش شکسته توان کمی دارد، اما خواندن تجربه دیگران ممکن است به فرایند بازسازی روح ما سرعت ببخشد. بنابراین اگر به‌تازگی از رابطه‌ای عاشقانه گذر کرده‌اید و می‌خواهید دوباره روزهایی شاد را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب «رهایی از غم جدایی» را بخوانید.

383161