آغاز واکسیناسیون کودکان 5تا ۹سال در مشهد

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که واکسیناسیون کودکان 5تا ۹سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه با ۲نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک آغاز شده است
تصویر آغاز واکسیناسیون کودکان 5تا ۹سال در مشهد

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سعید فردین فرمدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اکنون بیش از ۹۵درصد جمعیت بالای ۱۲سال درآغاز واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در مشهد مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول واکسن کرونا، ۸۳درصد دز دوم و ۲۷درصد دز سوم را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام شده افرادی که ۲دز واکسن کرونا را زده اند ۶۵درصد و افرادی که سه نوبت را زده اند ۹۶درصد در مقابل سویه جدید ایمنی دارند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم برای پیشگیری از تبعات سویه جدید کرونا نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اقدام کنند تا این که استفاده از ماسک در بین مردم به ۸۵درصد برسد.

فردین فر افزود: هم اکنون شهرستانهای کلات، بینالود، بردسکن، رشتخوار و مشهد وضعیت قرمز دارند و شهرستانهای سرخس، تایباد، خواف، کاشمر، درگز و چناران نارنجی و شهرستانهای فریمان، قوچان، باخرز و خلیل آباد در شرایط زرد کرونایی هستند.

منبع:صداوسیما

383684