شهرابی اعلام کرد:

اختصاص بودجه به مناطق و محلات کم برخوردار پایتخت در سال 1401

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اختصاص بودجه ویژه به مناطق و محلات کم برخوردار پایتخت در سال 1401 خبرداد و گفت: بر اساس رویکرد اصلی شهرداری و شورای شهر برای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت، اعتبار ویژه ای با افزایش 186 درصدی برای رسیدگی به مناطق و محلات کم برخوردار شهر تهران پیش بینی شده است.
تصویر اختصاص بودجه به مناطق و محلات کم برخوردار پایتخت در سال 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر شهرابی با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری به محرومیت زدایی اظهارداشت: ارتقای کیفیت زندگی در محلات کم برخوردار پایتخت از اولویت های شهرداری تهران به شمار می رود. از این رو در لایحه بودجه سال 1401 لحاظ شده است و با رشد 186 درصدی اعتبار در 9 منطقه کم برخوردار شهر تهران، جهش چشمگیری داشته است.

وی با اعلام اتمام نشست های بررسی بودجه مناطق 22گانه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این نشست ها هر یک از شهرداران مناطق به صورت جداگانه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با حضور رییس و نایب رییس کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

شهرابی افزود: در این نشست های 22گانه، ضمن طرح مشکلات و چالش های هر منطقه، به بحث و تبادل نظر در خصوص بودجه لازم برای پروژه های شاخص، پروژه های نیمه تمام، پروژه های جدید و پروژه های توسعه محله ای هر یک از مناطق، پرداخته شد.

وی، عدالت محوری را از رویکردهای مشترک شهرداری و شورای شهر در بودجه مناطق دانست و تاکید کرد: افزایش بودجه مناطق با دیدگاه عدالت محور و رسیدگی به محلات محروم و کم برخوردار و کاهش فاصله مناطق جنوب و شمال شهر درنظر گرفته شده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به نحوه پیش بینی بودجه مناطق اذعان داشت: در راستای جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر، پروژه های پیش بینی شده بر اساس مطالبات و درخواست های شهروندان در قالب پیشنهاد نخبگان محلی در ردیف های بودجه گنجانده شده است.

به گفته شهرابی، در بودجه مناطق 22گانه پایتخت، پیش بینی لازم برای پروژه های مورد نیاز شهروندان بر اساس بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران (طرح رصد) و همچنین بازدید شهردار تهران (طرح قرار خدمت) از مناطق صورت گرفته است.

وی، از اختصاص اعتبار مناسب به پروژه های توسعه محله ای و پروژه‌های جدید در مناطق خبر داد و گفت: پروژه های توسعه محله ای در قالب مستمر و غیرمستمر درنظر گرفته شده تا به تحول در مناطق و بویژه محلات کم برخوردار منجر شود.

شهرابی خاطرنشان ساخت: با اتمام رسیدگی به اعتبار مناطق، بودجه مناطق در قالب لایحه بودجه تنظیم شده و برای تصویب در صحن علنی شورای شهر ارائه خواهد شد.

382576