رییس سازمان سینمایی در اختتامیه جشنواره ملی فانوس چه گفت؟

روز گذشته اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس در مشهد برگزار شد. گزارش این آئین را بخوانید.
تصویر رییس سازمان سینمایی در اختتامیه جشنواره ملی فانوس چه گفت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد خزاعی روز گذشته در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس در مشهد گفت: علت ماندگاری شهید آوینی در میان دیگر هنرمندان این بود که این شهید ابتدا به خودسازی رسید و بعد وارد عرصه هنر شد.

وی ادامه داد: هنرمندان خوبی در کشور داشته ایم اما چون این هنرمندان نتوانستند به خودسازی برسند و فضای معنوی خوبی برای خود ایجاد کنند مانند شهید آوینی ماندگار نشدند.

رییس سازمان سینمایی کشور رشد کمی و کیفی آثار جشنواره فانوس به ویژه آثار سینمایی را قابل اعتنا ارزیابی کرد و گفت: آثار با کیفیت راه یافته به این جشنواره، آینده بسیار خوبی را برای جشنواره فانوس در سالهای آینده نوید می دهد.

خزاعی افزود: دولت سیزدهم به دنبال بازسازی سینمای انقلابی در کشور است و در این دولت حمایت از هنرمندان، آثار و سینمای انقلابی بیشتر از گذشته خواهد بود و این جریان در سینما تقویت می شود.

وی ادامه داد: از این پس از سوی سازمان سینمایی کشور نیز تحفه ای به جوایز سینماگران در جشنواره فانوس اضافه خواهد شد.

رییس سازمان سینمایی کشور به گلایه های هنرمندان در استانها اشاره کرد و گفت: با تصویب و فعال شدن شورای عالی سینما در استانها در دولت آقای رییسی، مشکلات عمده سینماگران در استانها برطرف خواهد شد.

خزاعی افزود: رییس شورای عالی سینما در استانها استانداران خواهند بود و دستگاه های متولی دیگر از این پس در رفع مسایل سینماگران نقش فعال ایفا خواهند کرد.

دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه دفاع مقدس و جبهه مقاومت جهان اسلام نیز در این نشست گفت: در مجموع چهار هزار و ۹۴۳ اثر در بخش استانی این جشنواره شرکت کرده اند و از این تعداد نیز ۵۰۵ اثر در بخش نهایی به رقابت پرداخته اند.

جواد فرهنگ نژاد افزود: از این تعداد، ۱۱۲ اثر سینمایی، تلویزیونی، مستند کوتاه و بلند، کلیپ و فیلمنامه و ۱۰۶ اثر ، نمایش صحنه‌ای و خیابانی و نمایشنامه هستند.

وی ادامه داد: ۸۵ سرود و اثر موسیقیایی، ۱۵۵ اثر در زمینه هنرهای تجسمی مانند تندیس، سردیس، نقاشی رنگ روغن، پرتره و سیاه قلم و ۴۷ اثر نیز در قالب تولیدات رادیویی و پادکست دیگر آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره فانوس هستند.

375815