چند اثر سینمایی و نمایشی در جشنواره ملی فانوس به رقابت می پردازند

دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه دفاع مقدس و جبهه مقاومت جهان اسلاماز تعداد نهایی آثار راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره خبر داد.
تصویر چند اثر سینمایی و نمایشی در جشنواره ملی فانوس به رقابت می پردازند

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد فرهنگ نژاد افزود: سینما و نمایش به عنوان یک قالب هنری تاثیرگذار به صورت مستقیم می توانند مفاهیم مختلف را به مردم منتقل کنند و در این میان مستندهای کوتاه تاثیر گذاری بیشتری در اقشار مختلف جامعه دارند.

وی ادامه داد: در مجموع پنج هزار اثر در بخش استانی این جشنواره شرکت کرده اند که از این میان هزار و ۴۹۳ اثر به دبیرخانه مرکزی در مرحله کشوری راه یافته اند و از این تعداد نیز ۵۰۵ اثر در بخش نهایی به رقابت پرداخته اند.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فانوس گفت: علاوه بر ۲۱۸ اثر سینمایی و نمایشی، ۸۵ سرود و اثر موسیقیایی، ۱۵۵ اثر در زمینه هنرهای تجسمی مانند تندیس، سردیس، نقاشی رنگ روغن، پرتره و سیاه قلم و ۴۷ اثر نیز در قالب تولیدات رادیویی و پادکست در مرحله نهایی جشنواره حضور دارند و بدین ترتیب تعداد مجموع آثار رسیده به این جشنواره به ۵۰۵ اثر رسیده است.

فرهنگ نژاد افزود: در نخستین جشنواره ملی فانوس در مازندران ۶۴۴ اثر در مجموع بخشهای استانی حضور داشتند که در این دوره این رقم به حدود پنج هزار اثر رسیده است که این افزایش نشان دهنده افزایش استقبال از این جشنواره ملی طی سالهای گذشته است.

وی ادامه داد: استانهای خراسان رضوی، مازندران، همدان، تهران، اصفهان و قم به ترتیب بیشترین سهم را از نظر کمی و کیفی در ارائه آثار هنری به این جشنواره داشته اند.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فانوس موضوع تولیدات در پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس را دفاع مقدس و جبهه مقاومت جهان اسلام عنوان کرد و گفت: آثاری نیز با موضوعاتی به جز دفاع مقدس به دبیرخانه رسیده اند که بیشتر حول محور مقابله با کرونا و شهدا و مدافعان سلامت بوده است.

فرهنگ نژاد افزود: عصر امروز اختتامیه این جشنواره با حضور مقامات لشکری و کشوری در تالار شهر مشهد برگزار می شود.

جشنواره فانوس را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار می کند.

منبع: ایرنا

375656