افتتاح یک سینمای جدید در عربستان

سینما «وادی» در عربستان سعودی افتتاح شد.
تصویر افتتاح یک سینمای جدید در عربستان

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از شبابیک، همزمان با گشایش نخستین دوسالانه هنری «الدرعیه» در عربستان، سینما «وادی» با هدف نمایش فیلم‌های کلاسیک، هنری و مستقل در این کشور، امروز (پنجشنبه ۲۵ آذر) افتتاح شد.

سینما وادی، مفهوم جدیدی است که فیلم‌های مستقل فیلمسازان سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا را در میان مخاطبان سعودی تبلیغ می‌کند.

سلطان الحکیر، مدیر عامل سینماهای «مووی» در این باره گفت: بسیار خرسندیم که همزمان با اولین دوسالانه هنرهای معاصر «الدرعیه»، «سینما وادی» را با مشارکت راهبردی « تلفاذ ۱۱» افتتاح می‌کنیم. این سینما دریچه جدیدی برای ادامه ارائه تجربیات متفاوت و باکیفیت از همه سلیقه‌ها می‌گشاید.

از سوی دیگر «علا فادن» مدیرعامل تلفاذ ۱۱ هم گفت: «سینما وادی» سینمای جایگزینی است که هدف آن ارتقای ذائقه سینمایی و تجلیل از سینما با همه رنگ‌ها و فرهنگ‌هایش است.

فعالیت سینماها در عربستان کمتر از ۴ سال است که مجاز شده. وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان آذرماه ۱۳۹۶ در بیانیه‌ای آورده بود: برای اولین بار بعد از ۳۵ سال سینماهای تجاری اجازه خواهند داشت از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی فعالیت خود را آغاز کنند.

375829