تصمیمات سخت و انقلابی یعنی یک جراحی بزرگ در کشور

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس و دولت باید با یک اقدام انقلابی و بهره‌گیری از راهکارهای مثبت یک تثبیتی در اوضاع اقتصادی بر اساس نرخ تورم داشته باشند و مردم واقعا نباید بیش از این در تنگنا قرار گیرند.
تصویر تصمیمات سخت و انقلابی یعنی یک جراحی بزرگ در کشور

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون، در خصوص صحبت‌های قالیباف، رئیس مجلس مبنی بر این که "باید تصمیم‌های سخت و شجاعانه بگیریم. مردم برای هر تصمیم عاقلانه و انقلابی ما، اگر مطمئن باشند در طراحی و اجرا درست باشد، هزینه می‌دهند." گفت: از چند منظر می‌توان این موضوع را بررسی کرد، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست و باید یک فکر اساسی در این زمینه کرد و اقدام انقلابی در همین رابطه است.

جوکار افزود: مجلس و دولت باید با یک اقدام انقلابی و بهره‌گیری از راهکارهای مثبت یک تثبیتی در اوضاع اقتصادی بر اساس نرخ تورم داشته باشند و مردم واقعا نباید بیش از این در تنگنا قرار گیرند.

وی ادامه داد: از یک منظر دیگر نیز می‌توان به این موضوع نگاه کرد و آن انجام یک جراحی بزرگ است. برای نمونه در رابطه با ارز 4200 تومانی این اتفاق باید رخ دهد، واقعیت این است که منافع ارز دولتی به دست مردم نمی‌رسد، باید یک اقدامی اساسی را انجام دهیم و این یارانه را به صورت صحیحی در سبد هزینه‌ای خانوار قرار دهیم و دست رانت‌خواران و مفسدین را کوتاه کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه توزیع از سلامت کافی برخوردار نیست و باید روش متفاوتی برای اختصاص ارز 4200 تومانی جایگزین شود و مردم اجازه استفاده مستقیم از یارانه خودشان را به گونه‌ای که کشور دچار تورم و افزایش نقدینگی نشود را پیدا کنند. در این رابطه طراحی نوع پرداخت این یارانه به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

374241