عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با پرسون:

شایعات در خصوص کمبود منابع آب شرب را باور نکنید

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پرسون، توضیحاتی در خصوص میزان ذخایر آب کشور ارائه داد.
تصویر شایعات در خصوص کمبود منابع آب شرب را باور نکنید

عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص اخبار نگران کننده‌ای که این روزها از سوی رسانه های رسمی راجع به منابع آبی کشور منتشر می‌شود و خبر از ذخایر آبی تهران برای نود روز و یا آب شرب یزد برای یک شبانه روز می‌دهد، به خبرنگار پرسون، گفت: آمارهای موجود به این شدت نگران کننده نیست، ذخایر آبی کشور کم اما بحرانی نیست.

رحیمی مظفری در خصوص وضعیت منابع آبی تا پایان سال جاری گفت: امسال مشکلی ایجاد نمی‌شود، همین بارندگی اخیر به صورت برف و باران در تهران خوب بود، در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین آب شرب وجود ندارد و نگرانی ها در این زمینه بیهوده است.

وی در خصوص مشکل تامین آب شرب یزد، افزود: توافقاتی انجام شده و وزارت نیرو این مشکل را مدیریت می‌کند. اما به طور کلی قطعا موضوع آب شرب برای هموطنان را جدی بگیریم. مسئله آب شرب بالادست و پایین‌دست باید حل شود و نیازمند تدبیر در این زمینه هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص مشکل زاینده رود، ادامه داد: افزایش بارندگی ها در این رابطه موثر است. اما این که انتظار داشته باشیم بعد از ده سال خشکسالی شرایط عادی باشد، این ممکن نیست، کشور ما در سال های اخیر دچار خشکسالی‌های شدیدی شده و در نتیجه آن استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی افزایش یافته و این منبع آبی نیز در معرض تهدید قرار گرفته است.

رحیمی مظفری بیان کرد: قطعا اگر این دوره خشکسالی بگذرد، زاینده رود احیا می‌شود. به این فرآیند که این تغییر اقلیم ها مجدد بازگردد، امیدوار هستیم. اما باید درنظر داشت که شرایط کره زمین تغییر کرده است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: اگر وضعیت اقتصادی بهتر شود، می‌توان بحث هایی مانند بارور کردن ابرها را نیز پیگیری کرد.

374098